Alfred García, un dels cantants catalans de la recent Operación triunfo, a banda de cantar, també parla. I no se n'amaga de dir el què pensa. En una entrevista a En Blau ja va dir que renagava d'himnes i carregava contra el govern espanyol. Per no parlar de la polèmica que es va generar quan la seva nòvia Amaia li va regalar el llibre 'España de mierda' d'Albert Pla abans d'anar a Lisboa a representar Espanya a Eurovisió. Un certamen que molts unionistes detractors van aprofitar per vomitar bilis contra la parella després del seu discret paper al festival de cançons, dient d'ells que eren uns "cantants de merda". Fins i tot, la bogeria dretana va arribar al paroxisme quan van criticar Alfred per no dir-se Alfredo.
Ara ha concedit una entrevista al diari El Español i se li han tornat a tirar al damunt per les seves declaracions. L'intèrpret de Que nos sigan las luces sap que els que no el seguiran ni fins la cantonada seran els espanyolistes prims de mira que comencen a supurar bilis a la que senten alguna veu contrària a l'esperit patri de la pell del toro. I això que Alfred ha manifestat que “No soy nacionalista catalán ni español: soy un patriota de la música. Y si alguien coarta la libertad de algo, me deja de gustar: sea catalán, español o lo que sea. La gente critica y se queja porque no sabe nada, porque hay poca cultura en España". Però l'unionisme li diu que se'n vagi con la música a otra parte.
“España tiene que cambiar mucho para que me sienta orgullosa de ella”. Clar i català. En aquest cas, i castellà. Contundent declaració del triunfito, que lamenta "la falta de liberta de expresión, donde se trata igual a los ladrones del PP que a Valtonyc por hacer una canción”. El que no han fet molts artistes consagrats defensant el seu company de professió, ho ha fet un noi acabat de sortir de l'ou. Per cert, un noi que demostra tenir una fina ironia en assegurar que "yo hubiera hecho ministro de cultura a Albert Pla". Però la xarxa no estava per bromes:
La verdad es que cada mañana me levanto preocupado de si este chico se siente orgulloso o no de España. A veces hasta me despierto entre sudores y lagrimas...
— Manu (@Manualvrod) 9 de junio de 2018
Estoy recibiendo críticas e insultos por mi comentario a este tuit de este IMNOMBRABLE y repito y pregunto : en que tiene que cambiar España para que el se sienta orgulloso?? NO me van a callar y seguiré opinando , faltaría más y por tanto ya llevo 4 bloqueos...
— AlmaBlanca (@Merengue_Nacho) 9 de junio de 2018
Tranqui alfredO te aseguro que españa piensa exactamente lo mismo de ti.
— Paco franquelo (@Pacofranquelo) 9 de junio de 2018
A España le da lo mismo tu opinion. Perdedor!
— David Planitas (@planitas_d) 9 de junio de 2018
Nos importa muy poco este chaval Que siga esperando.
— Muriel Rot (@Muriel_Rot) 9 de junio de 2018
— Henry Harper (@ahoramelodices) 9 de junio de 2018
Es al revés, el castrati este tiene que mejorar mucho para que España se sienta orgullosa de él.
— Epícteto el Estoico. (@Alucard1847) 9 de junio de 2018
Imbécil
— OpenMinded (@OpenMinded40) 9 de junio de 2018
Y este tontarra con quién a empatado ? A quien le importa si está orgulloso, quién cojones es este individuo, a quien le interesa su opinión ??? Orgulloso no, pero trincar de nuestros impuestos con @tve_tve si ? Miauuuuuu.
— GINES SOTO VILAR (@gines_soto) 9 de junio de 2018
Tontarra, imbécil, castrado, perdedor, Alfredo, innombrable... Sembla que parlin de Voldemort. Pitjor que el toro que va matar Manolete. Enemic públic. Alfred també se'n recorda de la pepera Isabel San Sebastián, que va insistir molt en si se sentia orgullós d'Espanya.
"Yo me sentiré orgulloso de representar a España por la cultura que tiene, por Fito y Fitipaldis, por Robe Iniesta, por Manuel Carrasco, por Pablo López… no sé si se refería a eso esa mujer o si se refiere a la política. No estoy orgulloso de representar a España a nivel político. Lo siento. Nuestro Gobierno se comprometió a cubrir una cuota de refugiados y sólo hemos cumplido el 13%. Una vergüenza". Toma nota Isabel.