A Ana Rosa Quintana les vacances se li han fet molt llargues. La darrera setmana no va presentar el programa que duu el seu nom, però el seu cap no estava per processons ni desfilades de la legió. Des que es va saber que Carles Puigdemont i Toni Comín presentaven una demanda contra AR i els dos càmeres de Telecinco per difondre els missatges de mòbil del conseller al president de la Generalitat el passat 31 de gener, la presentadora no veia l'hora de tornar a ser davant les càmeres.
"Hem presentat una querella per violació de la vida privada per filmar i difondre missatges del seu mòbil el 31 de gener", explicava l'advocat que representa Puigdemont a Bèlgica, Christophe Marchand. I a Ana Rosa li bullia la sang. No seria d'estranyar que li hagués dit a Vasile de fer un especial de 24 hores el diumenge de resurrecció per defensar el seu honor malmès. La Quintana estava com una mona, però finalment ha estat el dia de la Mona el del seu retorn. El cap de setmana, la defensora de les llibertat perdudes ja feia un avís a navegants:
Muchas gracias a tantos mensajes de apoyo.
— Ana Rosa Quintana (@anarosaq) 30 de marzo de 2018
A los que insultan que no se molesten no los leo y por cierto ya que me seguís con tanto afán , no os perdais el@programadear el lunes.
Sonava a amenaça en tota regla... Puigdemont? Me lo como con patatas. Comín? Me desayuno tres como él para empezar el día... I només començar el seu programa de dilluns, ha buidat el pap que tenia carregat. Abans que sonessin les 9 del matí, gairebé sense maquillar i amb les lleganyes als ulls, ha començat el seu contraatac. Un discurs on, en tot moment, s'entreveia un somriure condescendent i reptador: "El miércoles 31 de enero, de madrugada, llegaban a esta redacción unos mensajes de móvil que se habían captado en un acto público nuestro cámara, Fernando Hernández, y nuestro reportero, Luis Navarro. En ellos, Carles Puigdemont confesaba a Toni Comín que el procés había terminado. Tras cotejar que todo era verdad, decidimos hacerlo público. Dos meses después, Carles Puigdemont y Toni Comín, a través de su abogado, han anunciado una supuesta querella en Bélgica a esta periodista y los dos periodistas que capturaron el mensaje".
La Quintana li veu les orelles al llop i s'autoproclama una humil servidora de l'espectador: "Recordamos que la Constitución española protege el derecho a comunicar libremente información veraz en cualquier medio de difusión", ha dit Ana Rosa abans de dirigir-se personalment als autors de la demanda, "Además, señor Puigdemont y señor Comín, me gustaría plantearles las siguientes preguntas: ¿Ustedes ejercen un cargo público? Sí. Son diputados porque no han renunciado a su acta e incluso se imaginan miembros del Govern en el exilio. ¿Hablan los mensajes de temas privados o personales? No. Hablan de asuntos de interés general que afectan a más de siete millones de catalanes y a 47 millones de españoles. ¿Se captaron los mensajes accediendo al móvil de manera torticera o en un espacio privado? No. Se trataba de un acto público plagado de periodistas. Paradójicamente, apelan ahora ustedes a esa ley que tanto desprecian y que se han saltado sistematicamente".
Curiosament, i com es veu en la imatge, mentre feia el seu speech es veia una promoció de la cadena sobre La Voz: "comienzan las batallas"... Semblava un missatge col·locat expressament per la mateixa periodista... Una Ana Rosa que s'omplia la boca amb la separació de poders d'Espanya. Frase que ha dit sense que se li escapés el riure: "Afortunadamente, en un país democrático hay separación de poderes. Está el poder político, el legislativo, esas leyes que ustedes se saltan, y el judicial, del que se fugan y nosotros acatamos y respetamos. Pero en democracia hay un cuarto poder, no se olvide, que vigila a los otros tres aunque a veces lo pague caro. Y ese poder es la prensa. Y nosotros, señor Puigdemont, señor Comín, seguiremos informando y defendiendo la libertad que ustedes usurpan a quienes no piensan igual. Comenzamos". I tot plegat, amb un hashtag posat amb tota la mala baba del món: #JuntsXAR.... Pots veure el moment clicant a la foto:
La claca del plató no s'ha fet esperar, i els col·laboradors i els seus seguidors han deixat el croissant i el cafè amb llet per aplaudir amb les orelles:
Muy bien Ana Rosa dando palos a Puigdemont y Comín por la denuncia que le han puesto.
— Bcaes (@B_ca_es_eu) 2 de abril de 2018
Va siendo hora de plantar cara a estos golpistas
No se podía decir más claro Ana Rosa , bravoo
— Espems (@espems_s) 2 de abril de 2018
Però tot i el discurs, també n'hi ha hagut que han vist debilitat en la presentadora i temor pel que li pugui passar, que segons algunes opinions, es mereixeria...:
Que la juzguen y la enchironen y ahora seremos nosotros los que riamos desde casa viendo su entrada en prisión! El mismo odio que ella difunde es el que acabará recibiendo.
— David Fernández (@dnandezortiz) 2 de abril de 2018
Pues si, deberías ser procesada por violar el derecho a la correspondencia reconocido tanto en la legislación internacional como en la Constitución Española.
— Anxo Rdguez Losada (@AnxoLosada) 2 de abril de 2018
Vaya pakete te caerá .... esperando emocionada
— anna (@cityny00) 2 de abril de 2018
Ojalá que juzguen Ana rosa y le cierren e ese programa que solo responde a los intereses del partido corrupto que nos gobierna
— Faoul (@alfredkendley) 2 de abril de 2018
Avís als espectadors: si AR escometia dia sí, dia també, contra el procés quan li agafava de lluny, ara que li toca de prop ja ens podem preparar. Segur que ja ha encarregat una capa i un vestit de superheroïna amb les seves inicials al pit...