A Ana Rosa Quintana no li calen àvies. Això ja quedava clar després d'editar durant anys una revista que duia les seves inicials i de que el seu programa -i tots els que fa- duguin el seu nom. El programa de Ana Rosa continua a l'estiu, però sense Ana Rosa, que ha marxat de vacances. Merescudíssimes, suposem, després de llegir el que en pensa d'ella mateixa en una entrevista que li han fet al diari El País.
AR comença ensenyant les ungles i mostrant-se reptadora quan l'entrevistador li treu en cara que molts espectadors opinen que el que fa al seu programa és tele escombraria, furgant en les misèries humanes, buscant el morbo especulant sobre implicats en diferents crims mentre encara s'està investigant o tirant d'efectismes. Casos com el del petit Gabriel o la víctima de La Manada podrien ser-ne uns exemples. Però ella respon amb contundència que "Es una ignominia que haga tele basura. Durante muchos años se ha considerado que el periodismo que hacemos en televisión es de segunda, y que cuando tenemos una exclusiva es porque pagamos. Mentira. Nunca pago. O que lo hacemos por morbo. Falso. Tengo, quizá, los mejores periodistas de España".
Quintana es defensa, per exemple, citant la víctima de La Manada, que va enviar una carta al programa explicant com se sentia: "podría haber elegido cualquier otro medio, y si lo hizo sería por el tratamiento que hemos hecho del tema". No diu res, per exemple, de la mare del petit Gabriel que li va demanar que deixés de parlar d'ells i de la seva família en el seu programa. I per justificar el tractament dels temes i de les imatges que fan al seu programa, es defensa dient que "Estamos en otro tiempo, en un medio que se llama tele. Necesitamos imágenes, sonido, testimonios. El peor pecado de un comunicador es aburrir informando".
L'onanisme verbal, però, arriba quan li pregunten per ella mateixa, i ja no pel programa. Que si és "la reina de las mañanas", que si apareixia sempre a la portada de la seva revista, que si va per la vida com una it-girl... Ana Rosa desfermada i encantada d'haver-se conegut: "los reinados se heredan, y yo me lo he ganado. En la revista salía ideal, y si hace falta, un poco de photoshop... pero no te creas que tanto. Soy un referente aspiracional. Demuestro que se puede tener hijos, estar atractiva, que hay vida después de los 40, los 50 y los 60. Animo a las mujeres maduras a que se visibilicen. Estamos como nunca".
La presentadora treu pit, però la xarxa no es mama el dit i li respon amb ironia davant aquesta dosi extra de modèstia:
Lo del referente informativo de Ana Rosa Quintana supongo que es una broma, por muy ególatra que sea no se lo puede creer, su programa es una aberración, insulso, tendencioso, y plagado de mentiras, de lo peor junto con Antena 3 de los programas informativos.
— Marisol (@Marisol2306) 8 de julio de 2018
En el país donde Belén Esteban es “princesa”, Paquirrín “artista” y Rivera “político”, Ana Rosa Quintana dice de ella misma ser un “referente informativo”, ya os podéis reír!
— Bassel (@Bassel2426) 8 de julio de 2018
Ana Rosa Quintana nos informa de que Ana Rosa Quintana dice que Ana Rosa Quintana es un referente informativo. Siempre tan imparcial y objetiva, ciñéndose a contar los hechos. https://t.co/Qqo78Joyro
— Indignad@s!! (@Sentid2016Comun) 8 de julio de 2018
Ni con 10 publireportajes como el de El Pais Ana Rosa Quintana puede remontar algo, es indecente lo facha que es su programa, y los periodistas que van, en fin está el ínclito Inda, que todo lo que toca lo pudre.
— Marisol (@Marisol2306) 8 de julio de 2018
Ana Rosa Quintana se lo tiene creidísimo. El poder corrompe la mente. Yo creo que ella se piensa que es una especie de deidad intocable, como esos profesores de la facultad carcas.
— Isaac (@IsaacSpidey) 8 de julio de 2018
Sovint es diu que durant les vacances, tendim a perdre la línia perquè a l'estar ociosos ens deixem anar. Que si mojito per aquí, que si gelat per allà, cervesetes, estar tot el dia estirats... Però ella ja pot menjar enciam i corre deu quilòmetres al dia durant tot el mes d'agost, que quan torni al setembre al plató de Telecinco, no cabrà per la porta... El seu ego inflat no li ho permetrà.