Si la reina Elisabeth II d’Anglaterra té l’agent James Bond al seu servei per salvaguardar la seguretat nacional, Felip VI té a Álvaro de Marichalar per mantenir la unitat d’Espanya. Des que el procés sobiranista català es va accelerar l’any 2017 és força corrent veure l’excunyat de la infanta Elena voltant per Barcelona i exorcitzant indepes.

marichalar bandera mar

Álvaro de Marichalar en una fotografia del seu Instagram | @alvarodemarichalar

L’agent Marichalar té una agenda molt plena. Les seves missions per assegurar la unitat d’Espanya són diverses. Des de l’assetjament a periodistes i polítics britànics per un “Gibraltar español”, fins a la fita d’anomenar Puigdemont “criminal” en set idiomes diferents, passant per la defensa aferrissada de mantenir Franco al Valle de los Caídos.

Però aquestes fites li han generat detractors i aquest mateix cap de setmana, Álvaro de Marichalar explicava a El Español que els Mossos havien intentat acabar amb la seva vida.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RÉPLICA NECESARIA En honor de la verdad y en defensa de la profesión periodística; ante las noticias aparecidas hoy debo manifestar: La prensa publica que estoy en Madrid cuando en realidad estoy a 7000 km de Madrid desde el mes de noviembre… Aquí queda patente la credibilidad de cierta prensa española. Una vez más… Tras el Acto de conciliación de hoy al que ha asistido mi abogado, el siguiente paso lo decidirá mi asesoría legal. Yo no llevo directamente estos asuntos que no hacen más que crear desconcierto; perdida de tiempo; malestar y odio . El de hoy era un acto de conciliación sencillo al que solo tenía que asistir mi representante legal . Especialmente si estoy a siete mil kilómetros de España… Resulta chocante que esto despierte algún interés; lo que deja patente el poder perverso de la difamación . Y si la difamación va acompañada de la promoción de sentimientos de odio, como es el caso del nauseabundo escrito de la tal Urraca, todavía mejor para conseguir linchar a una persona particular que representa todo lo contrario a lo que representa la deplorable autora del vómito literario que nos ocupa… En todo caso es importante que las gentes que viven de la calumnia y la traición no nos dominen jamás. No tenemos miedo a Urraca ni a ningún otro tipo de pájaro de cuentas .. Frente a su intento de aterrorizarnos, es nuestro deber dar una respuesta contundente desde el sentido común y la Verdad . Un abrazo a todas las personas de bien desde Hispanoamérica donde ayudo a personas que pasan necesidad y promociono la restauración de monumentos a Colón que han sido retirados contra la voluntad del pueblo, por gente perversa que solo sabe crear hambre y odio. Gente de la misma calaña que los talibanes y otros grajos… Álvaro de Marichalar y Sáenz de Tejada

A post shared by Alvaro De Marichalar (@alvarodemarichalar) on

Andreu Buenafuente, que no en perd una, s’ha fet ressò del cas i n’ha volgut parlar al Late Motiv del canal #0 de Movistar. El de Reus el presenta com un heroi: “Él solo va a arreglar el problema de España. El nou Cid Campeador acabarà tenint una estàtua a la Puerta del Sol. “No necesita a nadie más. Va a Catalunya y en un tono muy amable invita a que el independentismo se retraiga. ¿Lo consigue?”, es pregunta l’Andreu en to sorneguer. La resposta és òbvia: “¡NO!”.

El públic es parteix de riure i l’humorista català posa el dit a la nafra: “Álvaro ha explicado una historia digna de James Bond, porque no deja de sorprender. En su caso, el agente 007 de alcohol en sangre. Tot i que Marichalar assegura que no és alcohol el que corre per les seves venes, sinó adrenalina. La que li va injectar la policia catalana per assassinar-lo. “Dice: Los Mossos me pincharon adrenalina en los pulgares para matarme de un infarto. Maravilloso”.

buenafuente marichalar late motiv

Andreu Buenafuente al Late Motiv | Movistar

Marichalar està paranoic, però la seva follia fa que el públic del Late Motiv esclati de riure. Buenafuente se’n fot encara més: “’Adrenalina en los pulgares’ parece una canción de Manolo García”. I troba que l’anècdota portarà cua: “Estamos ante el nuevo ‘me echaron droja en el Cola Cao’”.

No sabem on para ara mateix l’Álvaro. Segurament preparant alguna nova missió. Felip VI i la unitat d’Espanya el necessiten, i encara no ha fet prou punts per veure com li fan l'estàtua de bronze al centre de Madrid.