TV3 ha vist que la situació era insostenible. Fa vuit mesos que Laura Escanes, el gran fitxatge de la cadena d'enguany, va estrenar el seu reality de córrer pel Pirineu, La travessa. Es va estrenar el passat mes d'octubre. Es va voler fer com amb altres apostes de la cadena, primer estrena al web, per promocionar aquesta plataforma en streaming en català, 3Cat. Però mentre totes les altres apostes anaven emetent-se per TV3, Buenafuente, Això no és Suècia o L'acadèmia, La travessa no s'estrenava mai. Inexplicable tractant-se d'un producte prèmium, car, i de gran format. Encara més sorprenent haver signat amb la productora Aguacate y Calabaza una segona temporada i per un preu molt superior a la primera: 1,4 milions d'euros, gairebé el doble. Ara correran de costa a costa, del Delta al Cap de Creus. Tot plegat sense saber si el programa emès a TV3 és un èxit o un fracàs. Al final han entès que TV3 amb productes així de cars està obligada a estrenar el producte en TV convencional. Calia trobar un dia i ja l'han fixat. És un regal enverinat per Escanes i el seu equip, s'estrena la nit dels divendres en el lloc d'Eufòria i contra el líder a Catalunya Tu cara me suena. Uf, va dir Laura.
Escanes escriu en català i castellà, no se sap ben bé amb quina intenció si el programa és en català, potser adreçant-se als seus followers que no li critiquin que només escriu en català: "Primer dia de l’aventura. Torna La Travessa, tornen els nervis, les ganes i algunes sorpreses 🫢 segona temporada presentant el millor programa de 3Cat ❤️ quina sort 😭😭😭😭😭 Primer dia de la aventura. Vuelve La Travessa, vuelven los nervios, las ganas y algunas sorpresas 🫢 segunda temporada presentando el mejor programa de 3Cat qué suerte 😭😭😭😭😭". Serà allò d'ampliar la base de TV3, però queda clar que el programa és íntegrament en català.
L'estrena serà divendres 7 de juny i durarà vuit setmanes, entre juny i juliol. Escanes se la juga primer per la comparació amb Eufòria, un show amb molts seguidors a Catalunya, i segon perquè competirà amb el show català líder de Gestmusic a Antena 3, Tu cara me suena, que ha derrotat cada divendres a Eufòria excepte l'últim, on per fi Eufòria va guanyar. Potser aquesta victòria momentània ha animat TV3 a posar Escanes a la dificilíssima nit dels divendres. És lògic, el programa és de gran format i ha d'aprendre a competir contra les altres cadenes, no només en nombre de descàrregues contra ningú en concret. O contra l'altra estrella que torna a TV3: Anna Simón, que després d'anys de baixa per maternitat ha gravat El tros. La seva filla Aina ja té 2 anys i era hora que tornés. Serà els dimecres, a partir del 22 de maig. Quina farà més audiència? Anna Simon té un avantatge, el programa no està cremat al web. Veurem
El tros s'havia de dir inicialment La masia i el produeix un monstre com Shine Iberia per un preu d'un milió d'euros, un reality per fer de pagesos: Una masia del Maresme acull la lluita de les deu parelles de ruralites i urbanites Els deu ruralites participants tenen una àmplia experiència en el sector de la pagesia. En canvi, als concursants de ciutat, la natura els avorreix o els posa de mal humor i no veuen sentit al treball físic. Però durant el concurs hauran de deixar de banda el mòbil i les xarxes socials, calçar-se les botes i arremangar-se per aconseguir superar reptes físics increïbles que posaran a prova les seves habilitats i resistència. Shine iberia no viu el seu millor moment per l'escàndol de Masterchef que ha rebut crítiques per impostat, absurd i insensible amb la salut mental. Però Simón és més bona presentadora que Escanes. Veurem.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!