La lacra de les violacions mútliples colpeja fort aquest estiu, però no tothom sembla conscienciat de la gravetat del que està passant. Benidorm, Bilbao o Blanes han estat les últimes rèpliques de les 'manades' que terroritzen les dones. Un fenomen que els mitjans de comunicació haurien també de combatre a través dels seus potents altaveus, però que en comptes d'ajudar, semblen anar a la contra. Per exemple, amb titulars que responsabilitzen a les víctimes de les agressions, com el que ha fet Antena3: Les dones violades ho van afavorir en utilitzar apps per lligar.
Os arreglo el titular @A3Noticias
— Idoia Carné (@Im_awoman) 10 de agosto de 2019
"Los violadores de Benidorm y Bilbao utilizaron apps de ligue para escoger a sus víctimas".
De nada, este copy es gratis.#pandemiamachista pic.twitter.com/Ef20Wy5EuC
En comptes de controlar el lèxic i el missatge, la cadena acaba perpetuant un model de societat on la dona acaba sent culpable. Culpable, com deia Fran Rivera també a Antena3, de gravar-se vídeos de contingut íntim. "Videos que un hombre no puede no compartir". Culpable de voler conèixer i tenir relacions amb homes que, com a mínim, no les agredeixin sexualment. Culpable per com vesteixen, per anar soles de nit, per haver begut, per ser dona i no viure en una bombolla aïllada. Culpable. I punt. La xarxa ha dit prou.
por favor hombre ya
— Leticia Dolera (@LeticiaDolera) 13 de agosto de 2019
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://t.co/1erTs3osbP
#A3esMachista Hasta los cojones d la culpabilización d las víctimas para rehuir la responsabilidad en la violencia q comenten los hombres. Hasta el moño. Esos tíos utilizaban esas apps. Dejen d soltar machistadas.
— Memi (@Memi_Lupe) 13 de agosto de 2019
Correcto..., por lo tanto no te instales apps de ligue, asi no te escogerán.
— Landazuria (@landazuria) 12 de agosto de 2019
Si pueden culpabilizar a la víctima, para qué van a echar la culpa a los violadores. Que si vestía provocativa, que si iba sola, que si iba borracha a las tantas de la madrugada... Así culpabilizan a la mujer por el mero hecho de salir de casa. Tremendo.
— Aitor Gonzalez (@kojeigen666) 13 de agosto de 2019
Mensaje subliminal: no uses app de ligues, no te pongas ropa sexy, no lo seas, que la naturaleza te libre de serlo, no lo intentes, que no te guste tu cuerpo, ni mostrarlo, ni que te miren, no sonrías ni te toques el cabello (mejor descuidado y con cofia tipo handmaid's), no...
— I am No One - Soy Nadie (@Varcolac8) 13 de agosto de 2019
Primero, veré lo que me salga del coño. Segundo, dan un dato de forma que se culpe a la víctima. Tercero mi hija conocerá a quién quiera cómo quiera. Eduquen a sus hijos a no violar, a ver si la culpa va a ser también de ella. Que pareces antena 3
— Marius García (@Mariojeringa) 13 de agosto de 2019
Es como decir que las chicas fueron a una discoteca para ligar que les condujeron a sus agresores... Como lo hace media España y el mundo. No tiene nada que ver el sitio, forma, el como. Respeto es respeto. La violación no es justificable por nada del mundo.
— Rous (@MendozaRosella) 13 de agosto de 2019
Les mateixes cadenes de televisió que omplen programes matinals esprement episodis cruels i duríssims com aquests, són les primeres que blanquegen els agressors amb determinats titulars, i acaben potenciant l'efecte crida que sembla haver envaït a un munt de 'machotes' sense ànima.