L'amo d'Inditex, Amancio Ortega, torna a ocupar portades i a rebre innumerables lloes per un costum que el gallec ha adquirit durant els últims anys: Les donacions milionàries. L'últim acte de filantropia d'Ortega és a tot arreu: 90 milions per a la construcció de set residències per a la gent gran a la seva terra natal. Abans van ser una pluja de milions per a la sanitat pública, o un milió de màquines de cosir a Bangladesh. Tot plegat, motius més que suficients per a la pràctica beatificació del magnat d'Arteixo. Especialment, des del sector conservador i de dretes espanyol. No passa el mateix a l'esquerra, que no combrega amb l'aplaudiment general per aquesta pràctica. Més pagar impostos i menys 'regalar' diners, més oferir condicions laborals dignes i menys maniobres de màrqueting. Hi ha debat, és evident. Un debat al que s'ha afegit el sempre àcid i punyent Antón Losada, gallec com el de l'imperi tèxtil. I així, com qui no vol la cosa, el professor ha fet números. I ho té clar: "Aún debe dinero"
Por qué Amancio Ortega aún nos debe pasta. En 40 segundos. pic.twitter.com/Qei599HOnn
— Antón Losada (@antonlosada) 14 de septiembre de 2019
Losada ha compartit un dels seus famosos vídeos on, en 40 segons, fa esclatar el cervell de molts fans de l'empresari: "Según mis cuentas, Amancio Ortega aún nos debe 150 millones de euros". Def con dos. Twitter començava a inflamar-se amb la calculadora de l'Antón, que estima que els tributs d'Ortega són molt menors que els que paguem la majoria dels mortals. "El año pasado, ingresó 1.600 millones en dividendos. Pagó un 5%, unos 80. Si pagará como usted o yo, deberían ser unos 320". 80 pagats i 90 donats fan 170. Encara en queden 150. Pecatta minuta, oi? Així sembla haver estat per a un bon grup de haters de Losada, a qui ha faltat poc per cremar-lo a la foguera. Però Losada no està sol.
Sr. Losada, si Amancio Ortega no ha vulnerado la Ley, entonces nada nos debe y debemos agradecer que done lo que por obligación no tiene porque. Dicho esto, a quienes le debemos pedir explicaciones es al legislador que es quien permite que la situación que vd. describe sea legal.
— K-THARSIS (@KTHARSIS1) 14 de septiembre de 2019
!Bravo! Don Amancio, ¡BRAVO! y gracias por ese "dinerillo".
— Marco Robles (@MarcoRobles1963) 13 de septiembre de 2019
Usted, Don Amancio, ni caso a esos MALDITOS ROJOS que le piden que no haga, con sus empresas, INGENIERÍAS FINANCIERAS para no pagar los impuestos que debe pagar, ni caso.
Y de nuevo, GRACIAS, por sus REGALOS. pic.twitter.com/XStp4O47qD
Buenas, una pregunta; ¿si Amancio pagase lo que "debe" ( que no debe nada) donde crees que iría ese dinero?. Yo te lo digo; en subirse el sueldo los políticos. Prefiero que se lo quede y que lo reparta mejor de lo que haria nuestros lideres corruptos.
— Choco (@Chocobito_9) 14 de septiembre de 2019
Demagogia pura y cruda,que pena ,
— Pilar Illana (@IllanaPilar) 14 de septiembre de 2019
Menos mal que el tiempo pone a cada cual en su sitio
De dónde saca éste personaje que Ortega pagó el año pasado 80 millones de€?. IU Madrid debe mas de un millón a los españoles.https://t.co/h0Vvi46ht3
— Julio Verne (@JulioVe42375907) 14 de septiembre de 2019
Corenta segundos que desmontan os enganos das mafias que nos gobernan.
— O voo da curuxa (@avonasacram) 14 de septiembre de 2019
Los empresarios no son almas caritativas. Si donan parte de sus beneficios es porque logran un beneficio impositivo.
— LoLa ✌️ (@LulydelMal) 14 de septiembre de 2019
Pero la base de la fortuna de Amancio Ortega no es solo el beneficio impositivo, sino la hiper explotación laboral, la esclavitud y la mano de obra infantil
Y eso sin contar los beneficios fiscales de la de la donación.
— Mucha (@lauracasanovasr) 14 de septiembre de 2019
L@s dueñ@s del Capitalismo global nos la estan metiendo doblada por la escuadra, y encima quieren un lametón en sus botas de charol por pasar como "donación" una evasión en el pago de impuestos justos? Caciques! Mafios@s!
— Pere Lleixà i Lizarte (@PereLleixa) 14 de septiembre de 2019
Sense entrar al detall dels números, alguna cosa tindran de cert si el punt de vista de Losada ha esverat tant als seguidors de l'empresari. Amancio és com la bandera: Un símbol intocable. Un pare de la pàtria. I un tio gilito de butxaques generoses.