La bomba del cas Rocío Carrasco serà tot un èxit d'audiència per a Telecinco, però està esquitxant porqueria per les instal·lacions de Mediaset. Per exemple: el plató d'un dels seus programes estrella, el d'Ana Rosa Quintana, fa pena. L'ona expansiva del testimoni de maltractament i violència de gènere de la filla de la Jurado contra l'exmarit Antonio David Flores ha impactat de ple contra la presentadora i alguns dels seus companys i col·laboradors. Tampoc és d'estranyar: la polarització de l'opinió pública al respecte d'aquesta història és extrema, i aquest espai s'ha erigit com a un dels refugis dels que no es creuen Carrasco. Però dir només això seria fer curt, perquè el tema és més greu: hi ha un personatge molt assenyalat, Alessandro Lequio: l'italià ha vist com Rocío responia a les seves crítiques i a la defensa d'Antonio David amb una frase demolidora: "perro no come perro". Es referia al seu passat i les sospites de que va maltractar Antonia Dell'Atte, la seva primera dona. Mai no va ser condemnat, però la Justícia tampoc va negar-ho. Les seves exparelles VIPS no s'ha quedat mudes, de forma ben diferent, però: Ana Obregón treu les urpes per ell mentre que l'explosiva Dell'Atte fa costat Rociíto, publicant la denúncia original de l'any 1991 per maltractament contra l'Alessandro.
"Perdón, perdón, Antonia. Retira la denúncia". La model recrea el que assegura li va suplicar Lequio en esclatar-li a la cara un dels primers casos en aquesta matèria, ara fa 30 anys: "la primera que se hizo en España y llamando a la cosas por su nombre". El text és brutal: "no se puede decir a una mujer que ha sido maltratada calladita estás más guapa". L'Antonia recorda aquell doble infern, el íntim i el mediàtic, i com van intentar que "la víctima pasara a ser verdugo, y el verdugo víctima". Precisament és a l'entorn mediàtic i televisiu on s'expressa de forma demolidora contra Ana Rosa Quintana, María Teresa Campos o fins i tot María Patiño. Ho fa a través d'un epíleg que més aviat és un epitafi per a Quintana, que té a Lequio en nòmina des de fa anys, el mima i el defensa: "dedicado a detractores y cómplices que han encubierto la verdad. Mi examiga que me ha traicionado. Te acuerdas, empezamos juntas la lucha contra la violencia de género en Antena 3. ¿Era todo una farsa para utilizarme?". El cartell de manipuladora és, una vegada més, la targeta de visita d'Ana Rosa.
La sèrie documental està reobrint un vell cas de la prema del cor i un necessari debat sobre la violència de gènere. Però té alguna cosa més: veure com trontolla la imatge pública de suposats tòtems intocables. Màscares que cauen per sempre més. I molt de ball de bastons.