L’anunci de la Loteria de Nadal dirigit per Alejandro Amenábar ha generat un allau d’opinions a les xarxes socials. Danielle, una historia d’amor entre una alienígena i un terrícola, col·lecciona més crítiques que alabances. La ciència ficció i la llarga durada del spot publicitari han copsat la majoria de les queixes del públic.
Més enllà d’aquests aspectes, hi ha tres detalls que no passen desapercebuts durant el vídeo. Tres detalls catalans. En primer lloc, Daniel li explica a la extraterrestre que quan a algú li toca la loteria se celebra amb cava.
El anuncio "Danielle" de Lotería de Navidad de Amenábar esconde 2 mensajes "políticos": hay que brindar con cava catalán y el Metro de Madrid está siempre de obras. pic.twitter.com/Kjs7p9RqRw
— Ignacio Bazarra (@iBazarra) 13 de noviembre de 2017
HAN DICHO CAVAAAA! HAN DICHO CAVA EN EL ANUNCIO DE LA LOTERÍA DE NAVIDAD. 155 YAAA! NO TE LO PERDONARÉ JAMÁS CARMENA, JAMÁS.
— The Smart One (@the_smart_1_) 13 de noviembre de 2017
En segon lloc, el company de pis i el protagonista de l’anunci s’acomiaden amb un “adeu” a la sortida del metro. Cal recordar que la historia té lloc a Madrid.
El borde de la Lotería de Navidad es catalán.
— Hija De Seitán (@HijaDeSeitan) 13 de noviembre de 2017
Todo bien. pic.twitter.com/bBAKVXpPUf
El darrer gest i més difícil de percebre, és l’aparició d’un tió de Nadal al pis de Daniel.
Lo mejor del anuncio de la Lotería de Navidad es que sale el caga tió. #Danielle pic.twitter.com/9K7mU2ybgV
— Javi Carrero (@Javicarrero_) 13 de noviembre de 2017
Cuántos guiños catalanes en el anuncio de la lotería. Un madrileño que bebe cava, tiene un caga tió en casa y dice "adéu".
— Beatriz (@bbp_19) 13 de noviembre de 2017
Guiño a lo catalán en el anuncio de la Lotería de Navidad 2017. El compi de piso es catalán (no sabemos si también Daniel) y tienen un tió de Nadal en el salón. ¿Quieren que no compremos La Grossa? @loterias_es
— Álvaro García (@alvarogarciap) 13 de noviembre de 2017
Viendo la versión larga del anuncio de la Lotería, qué majos los madrileños... pero entre el tronco de navidad y el 'adeu'... ¿será catalán?
— dolochoquerita (@dolochoquerita) 13 de noviembre de 2017
Malgrat que són detalls que, a priori, passen de puntetes durant el curtmetratge, molts usuaris n’han fet ressò a la xarxa. Alguns amb to humorístic. D’altres, amb certa indignació.