Dwayne Johnson, conegut afectuosament com a "The Rock", ha demostrat ser un veritable revolucionari en la indústria cinematogràfica, revitalitzant franquícies que estaven condemnades al fracàs comercial. Des dels seus humils començaments com a lluitador en la WWE fins a convertir-se en una de les estrelles més destacades de Hollywood, el seu ascens ha estat veritablement meteòric. Quan Johnson va fer la seva transició al cinema el 2001 amb "El regreso de la momia", pocs podrien haver anticipat l'impacte que tindria en la indústria. Malgrat això, al principi es va veure limitat a rols on interpretava un home fort amb un bon cor, assolint el seu punt més baix amb la comèdia "Rompedientes" el 2010.
Tanmateix, Johnson va saber adaptar-se als desafiaments i canviar el seu rumb quan va ser necessari. En una entrevista amb Yahoo el 2014, va revelar com aquesta pel·lícula en particular, que va afectar la seva imatge considerablement, el va portar a canviar de representant, la qual cosa finalment va resultar ser una decisió encertada. Des d'aquell moment, ha participat en una sèrie de franquícies reeixides, com "Fast and Furious", on el seu personatge, Luke Hobbs, va revitalitzar la sèrie a partir del cinquè lliurament. A més, ha protagonitzat els seus propis blockbusters, com "San Andrés, "El rascacielos" i la recent "Black Adam" per a DC.
El 'Viagres de les franquícies': el sobrenom que ho diu tot
D'acord amb l'entrevista esmentada a Yahoo el 2014, un dels moments més destacats és quan es revela un malnom peculiar que Dwayne Johnson ha guanyat a Hollywood. Aquest sobrenom, encunyat per Jon M. Chu, director de "G.I. Joe: La venganza" (2013), qui va col·laborar amb The Rock en aquesta pel·lícula d'acció, és "el viagres de les franquícies. És possible que sigui la primera vegada que escoltes aquest sobrenom, però sens dubte és un dels més singulars que 'The Rock' ha obtingut en l'escena cinematogràfica de Hollywood.
El sobrenom de "el viagres de les franquícies" que se li atribueix a Hollywood no és infundat. Johnson ha demostrat una vegada i una altra la seva capacitat per convertir projectes en or en termes comercials. Un exemple clar d'això és la pel·lícula "Jumanji: Bienvenidos a la jungla" (2017), seqüela de l'aclamada pel·lícula de 1995, que va recaptar més de 960 milions de dòlars a nivell mundial. Aquesta gesta es va repetir dos anys després amb "Jumanji: Siguiente nivel", encara que la recaptació va disminuir lleugerament fins a assolir els 800 milions de dòlars.
Influència en les xarxes socials: una eina poderosa
Però no és només la seva presència en pantalla el que impulsa l'èxit de les pel·lícules en què participa. La seva influència en les xarxes socials, on compta amb més de 397 milions de seguidors només a Instagram, també exerceix un paper crucial. Johnson ha sabut capitalitzar aquestes plataformes per promocionar els seus projectes i connectar amb la seva audiència nivell mundial, establint així una relació directa amb els seus seguidors i transformant el paisatge del màrqueting cinematogràfic, marcant un precedent notable a Hollywood. Amb projectes futurs en camí, com la seqüela de "Vaiana" i el pròxim lliurament de "Fast and Furious", queda clar que Dwayne Johnson continua sent una força imparable en la indústria del cinema. La seva habilitat per ressuscitar franquícies i portar-les a noves altures el converteix en una veritable icona del cinema d'acció i un actiu molt valuós per a qualsevol producció.