Al món del cinema, la línia entre la ficció i la realitat de vegades pot desdibuixar-se, especialment quan la pressió i l'estrès assoleixen nivells crítics. Un exemple sorprenent d'això va ocórrer durant la filmació de la pel·lícula que canviaria per sempre la carrera d'Arnold Schwarzenegger i definiria un nou estàndard en el gènere de ciència-ficció: 'Terminator' (1984).
James Cameron, el visionari director darrere d'èxits com 'Titanic' i 'Avatar', recentment va compartir una anècdota esgarrifosa del set de 'Terminator'. Durant una visita del productor John Daly durant el rodatge de l'escena del club Tech Noir, Schwarzenegger, completament immers en el seu paper de ciborg assassí, va traspassar una línia que ningú no esperava.
Quan el 'Terminator' va prendre vida anés de càmera
Segons Cameron, "John estava dempeus al costat d'Arnold, somrient orgullós i balancejant-se sobre els seus talons. Arnold li va mirar, vestit de Terminator i li va dir amb el seu accent austríac: 'John, cada vegada que et veig, sempre estàs somrient". El que va seguir va deixar tots gelats: l'actor "va treure la seva enorme pistola automàtica del 45, la situo a la mandíbula del productor i va dir: 'Personalment, odi això'. John es va posar pàl·lid i va marxar poc després. Mai no va tornar al plató quan Arnold estava rodant", va recordar el cineasta. Aquest incident, que avui podria considerar-se un cas greu d'assetjament laboral, il·lustra la intensitat amb què Schwarzenegger es va submergir en el seu paper, però també planteja preguntes sobre els límits entre l'actuació i el comportament professional.
Rodatge sota pressió: El naixement d'una llegenda
L'incident amb Daly no va ser un fet aïllat, sinó el reflex d'un ambient de rodatge carregat de tensió. Cameron va revelar que la producció de Terminator operava amb un pressupost ajustat de 6,4 milions de dòlars, la qual cosa va obligar l'equip a prendre mesures desesperades per completar la pel·lícula. Una de les anècdotes més sorprenents involucra el rodatge de l'escena final sense els permisos necessaris. "Rodem una escena sense permís, a molts quilòmetres de Los Angeles, al desert: l'última presa de la pel·lícula, quan Sarah s'allunya cap a un horitzó tempestuós. Un cotxe de policia va sortir del no-res i ens va detenir. Els vaig dir que estàvem fent una pel·lícula d'estudiants, de l'UCLA (encara que llavors tenia 29 anys). Ens va dir que traguéssim l'equip de càmera de la carretera, ens va desitjar sort i va marxar", va explicar Cameron.
Aquestes revelacions ofereixen una nova perspectiva sobre el naixement d'una de les franquícies més reeixides del cinema. 'Terminator' no només va ser un triomf en taquilla, recaptant més de 78 milions de dòlars a nivell mundial, sinó que també va llançar la carrera de Schwarzenegger a noves altures i va establir Cameron com un director de renom. El llegat de Terminator va més enllà dels seus números en taquilla. La franquícia, que inclou seqüeles com Terminator 2: El judici final i Terminator: Destinació Fosca, ha deixat una empremta indeleble en la cultura popular. Frases com "Fins a la vista, baby" s'han convertit en part del lèxic cinematogràfic global.