Arturo Pérez-Reverte ha estat l’entrevistat d’aquesta nit a La Sexta Noche. L’escriptor murcià ha parlat del seu últim llibre, titulat Línea de fuego, de la pandèmia de Covid-19, la situació política actual... i la monarquia. Es declara republicà però partidari de la monarquia de Felip VI. Una incongruència que justifica perquè la classe dirigent actual li agrada encara menys.
“Estamos en un proceso de demolición del Estado y sus instituciones”, va alertar als espectadors durant la seva xerrada amb Iñaki López. “Le concedo que se hiciera mal la Transición, pero si demolemos el Estado de ahora y echamos al rey, ¿quién va a reconstruir este imperfecto Estado? ¿Rufián? ¿Echenique? ¿Espinosa de los Monteros? ¿Ortega Smith? ¿Esos son los que van a hacer un país estable y convivible? ¿Esos son los que van a hacer una Constitución? ¡Váyase usted al carajo!”. Pérez-Reverte posa al mateix nivell els líders d’ERC i Podem que els de Vox, i assegura que amb el panorama actual només veu possible que les coses vagin bé si el monarca continua fent de cap de l’Estat: “En este tinglado y putiferio político en el que estamos inmersos, a mí el rey Felipe me parece buena persona. Me parece un buen referente y árbitro. ¿Te imaginas una República en manos de Sánchez o Casado? ¿Te imaginas una República en manos de la gentuza que a diario nos está disparatando la convivencia?”.
“El rey no es mi figura ideal en el plano político, pero al menos está fuera de toda esta basura. Lo necesito en defensa propia. ¿Te imaginas un país rehecho por los que vemos en el Parlamento cada día?”. Per a Pérez-Reverte, els escàndols de Joan Carles i les revelacions de Corinna Larsen encara no deixen prou en entredit la monarquia borbònica.