Els teleespectadors més matiners tenen una nova oferta. Aquells que van encendre la televisió aquest dilluns a dos quarts de vuit, es trobaven amb un nou caramelet: l'estrena d'Arusitys a La Sexta. L'Alfons Arús, l'Angie Cárdenas i bona part de l'equip amb el qual treballaven a 8TV, van engegar aquesta nova aventura televisiva a la televisió espanyola. Les audiències que feien a la cadena catalana no eren res de l'altre món, encara que tenien el privilegi de dir que el seu era el programa més vist del dia. Des d'un principi eren conscients que costaria acostumar el seu target a sentir parlar de tafaneries només llevar-se, però confiaven que els seguirien.
Emetre en una televisió d'àmbit estatal és tot un repte i prou que han complert. Els nervis es notaven una miqueta al principi, però fer un format molt similar al qual portaven fent 16 anys els va ajudar. Meteorologia, trànsit, premsa rosa, televisió... i ara també consells pràctics per al dia a dia sobre economia. L'estil de l'espai sembla que serà més informatiu del que ens tenien acostumats, un canvi de xip que hauria imposat La Sexta.
La xarxa va omplir-se de comentaris sobre l'estrena, encara que molts van quedar-se amb la castellanització del nom d'Arús, ja que han optat per mantenir sempre Alfonso i no Alfons com feien a 8TV. Fins i tot van enxampar l'Angie recordant a un dels col·laboradors que havien de dir-li així a partir d'ara...
Ser tendència a Twitter és un valor afegit sempre, però no significa que siguis l'aposta més vista de la franja. I en el seu cas, això és precisament el que va passar. Ja han sortit els resultats de les audiències i la xifra que han aconseguit no és gaire alta... A Espanya van quedar-se en un discret 5%, que representa un punt i mig més del que acostumava a fer la cadena en aquell horari però que encara és insuficient com per estar satisfets. A Catalunya n'han fet menys, amb una mitjana del 4,4% que no augura gaire èxit tenint en compte que el primer programa sempre acostuma a ser el que més audiència fa per l'efecte de novetat. Sigui com sigui, acaben de començar. Encara els queda adaptar-se al nou horari i a la nova audiència. Paciència.
Pel que fa a la resta del matí, hi ha un parell d'estrenes a comentar. L'opció més vista va ser Espejo Público, que va tenir el retorn de Susanna Griso després de les vacances. Sembla que agrada veure-la de nou, i és que un 15,7% de share és una molt bona xifra. Darrere va quedar El Programa del verano, encara sense Ana Rosa, que es conforma amb un bon 12,2%. A TV3 van donar la benvinguda a la Lídia Hereida, que també tornava d'uns dies de descans. Però Els Matins no van captivar l'audiència ni amb una entrevista a Quim Torra.
A la tarda tocava veure el retorn de Tot es mou. Després de tot l'agost de vacances, TV3 va tornar per la porta gran amb un programa en el qual van estar xerrant una bona estona sobre l'actualitat política i que va comptar amb la tornada de Pilar Rahola a televisió després d'aquest descans estiuenc. 11,8% i segona opció. Per davant va quedar una tarda de Sálvame en la qual van xerrar sobre la inesperada boda de Belén Esteban i la incorporació de Paz Padilla a Got Talent.
El discurs del President @QuimTorraiPla d'aquest dimarts obrirà el curs polític d'una tardor que Pilar @RaholaOficial preveu "calenta". Vídeo ja a la carta#HolaRahola #TotesMouTV3
— Tot es mou (@totesmoutv3) 3 de septiembre de 2018
@tv3cat
https://t.co/FeWFFyt8uP pic.twitter.com/qMucrrVo8a
Ja a la nit arribava el plat fort del dia de Telecinco: un nou capítol d'estrena de The good doctor. La sèrie del doctor autista ha captivat de mala manera els teleespectadors, que no es perden cap episodi. Això sí, els ànims cada vegada estan més calents... i és que, de nou, van mentir a l'audiència quan van assegurar que emetrien dos capítols nous. Per què segueixen jugant així? No veuen que és contraproduent fer cada setmana una cosa diferent? Tot i aquesta jugada, per això, segueixen fent uns números increïbles: 16% de share a Catalunya i 19,1% a Espanya.
Ara bé, aquí competien amb una de les novetats més cridaneres de la temporada. TV3 ha triomfat amb l'adaptació de La catedral del mar, que lidera amb un esplèndid 21,5% del share gràcies a l'amistat de l'Arnau i el Joanet. El Hormiguero, per la seva banda, estrenava temporada amb una convidada molt coneguda: Penélope Cruz torna a ser el talismà de Pablo Motos, que el va ajudar a fer un 10,6%.
Finalment, tot i no ser culpable, l'Arnau demana perdó de genolls. Ha fet bé? En tindran prou?
— La catedral del mar TV3 (@catedralmarTV3) 3 de septiembre de 2018
https://t.co/JsAWMShZfZ#CatedralDelMarTV3
https://t.co/lpYwIlFGZd pic.twitter.com/N3yM9XoxSF
Sembla clar, doncs, que els trets no seran gaire diferents dels de l'any passat. Mateixos líders i programació similar.