Les jugadores de la selecció espanyola de futbol femení, després de tot el que ha passat amb Rubiales i Jenni Hermoso, han dit que ja n'hi ha prou i han emès un comunicat conjunt. 39 futbolistes, la gran majoria de les que es van proclamar campiones del món i d'altres companyes seleccionables, on diuen que ja estan fartes i que no tornaran a la Roja si no es compleixen les seves reclamacions. 39 signants d'un duríssim comunicat explicant la seva postura i lamentant que els canvis introduïts fins el moment en la Federació Espanyola (com la dimissió de Luis Rubiales després d'estar inhabilitat per la FIFA o la destitució del seleccionador Jorge Vilda) "no son suficientes para que las jugadoras se sientan en un lugar seguro, donde se respete a las mujeres y se apueste por el fútbol femenino. Los hechos que desgraciadamente todo el mundo ha podido ver no son algo puntual y van más allá de lo deportivo. Tolerancia cero". Reclamen canvis immediats.

Diuen que no aniran als partits de la Nations League davant Suècia i Suïssa. Després d'això, decisió infame de Zarzuela: "Los reyes Felipe VI y Letizia no recibirán a las jugadoras de la selección española la semana que viene, como tenían previsto". Entre les signants del contundent i necessari comunicat, no hi són, però, dues de les campiones del món que s'han desmarcat de les seves companyes. Claudia Zornoza i Athenea del Castillo. La jugadora del Reial Madrid també ha emès un comunicat justificant la seva decisió i per què s'ha desmarcat de la resta de les seves companyes a la selecció espanyola: "Estoy totalmente de acuerdo, al igual que ya han expresado mis compañeras, en denunciar todo lo que sucedió con Jenni Hermoso y en señalar el comportamiento, totalmente fuera de lugar y lamentable, de Luis Rubiales. Por eso mismo, firmé un comunicado junto a 80 futbolistas más (...) Ante la cercanía de la disputa de la Nations League y teniendo en cuenta de que una parte importante de nuestras demandas han sido satisfechas, no contemplo renunciar a la llamada de la Selección". Segons ella, "tengo claro que las jugadoras no podemos ejecutar esos cambios que estamos pidiendo porque no somos las designadas para eso. Por supuesto que considero que son necesarios, pero también soy consciente por la situación de incertidumbre total que atraviesa la RFEF, por lo que quiero darles un voto de confianza a las personas que en este momento han tomado el mando".

Paral·lelament a aquest comunicat, són molts els que no entenen el seu posicionament. Del Castillo ha rebut moltes crítiques, no només pel seu gest, sinó per unes imatges elogiant el seu nòvio, el dia que estava fent-se fotos orgullós ni més ni menys que al Valle de los Caídos. Algun mitjà, però, ha considerat que no eren justes les crítiques, provocant les ires a la xarxa:

novio vox2

novio vox