Petaran seques. La setmana de l'1-O ha començat amb foc a TV3. I no només pels rumors que serà tancada per la Guàrdia Civil. És de traca que el programa més vist cada dia de la Mercè (amb un explosiu 26,4% de share) sigui la retransmissió d'un castell de focs. En pantalla petita, des del sofà, 800 mil catalans contemplant petards. Costaria trobar un èxit semblant en qualsevol altre país. Així que la promesa que Merlí començaria d'hora ha durat una setmana. La sèrie juvenil , malgrat l'horari tardà, va seguir liderant la nit a molta distància dels seus competidors amb un 18,3%. De fet, la crònica En Blau d'audiències de fa una setmana podria repetir-se: Merlí fa màgia a TV3 mentre Benedito arruïna 8tv, només canviant 8tv per TVE-Catalunya. El promotor de la moció de censura va ser el convidat de El Rondo del circuit català i va ser fer encara menys audiència que a 8tv: 0,5% i deu mil espectadors.

Els programes de tertúlia esportiva de dilluns no tenen un seguiment que expliqui per què n'hi ha tants: a la mateixa hora d'El Rondo, 8tv feia un 1,1% amb Fora de Joc i Esport3 feia un 0,9% amb Esport Club. Algun dia caldrà analitzar la frase de Vicent Sanchis sobre el seu propi canal d'esports quan va subratllar que, sense drets esportius, havia esdevingut "un canal de documentals de girafes". El club de la mitjanit va anar encara pitjor: 0,2% de share. I tot això amb el Barça líder. I el procés? bé, gràcies.

La primera víctima del referèndum ha estat Nuria Roca. El seu A tota pantalla desapareix de la graella. Tècnicament se'n diu dur-lo a boxes per revisar-lo. Tal i com ve explicant En Blau, gairebé cada dia es veu superat pel 3/24. Solució? Allargar Els matins i després connectar amb el 3/24 fins a empalmar amb el TN comarques. Està anunciat el retorn de Roca el 3 d'octubre, sempre que aquell dia no hi segueix havent focs artificials dels que no són de la Mercè. Per contra, el Tarda oberta s'enfila al 13%. Ahir es va repetir el moment Ustrell de fa dos dies. S'instal.la la moda d'entrevistar el teu jefe i el programa produït per Mediapro va convidar... l'amo de Mediapro. Jaume Roures va ser un tertulià més en el debat sobre si els mitjans eren l'exèrcit del s.XXI. ¿Com es talla la paraula a qui et paga el sou? 

Els qui van de rècord en rècord són els d'Està passant. 18,9% per Toni Soler en el gran èxit de la temporada de TV3. 8 al dia ja sap que té uns competidors temibles i es va quedar clavat en un 3% mentre el TN vespre feia 10 vegades més: un 30%.

Mentre uns entrevisten els seus directors, altres els hi dibuixen perruques.