En campanya electoral les TV, i molt especialment les públiques, viuen un estat d'excepció: no poden dir "presos polítics", no els deixen pronunciar la paraula "exiliat", no poden explicar res de política sense un cronòmetre a la mà minutant quant dura cada frase de cada candidat. L'absurd que els periodistes s'empassen amb la cantarella de "no signarem les notícies en protesta" o amb un rètol on expliquen que els prohibeixen dir les paraules que finalment "colen" escrites en majúscules sobre fons blanc a cada Telenotícies.
Petites rebequeries que no amaguen que els polítics no es refien dels periodistes i els lliguen de mans i peus a canvi d'un sou públic. I què fan els espectadors? S'ho empassen perquè ja forma part del paisatge i la tradició, com mirar un programa de cuina i un culebrot després de cada TN migdia.
Però els espectadors tenen una nova manera d'intervenir en campanya a TV3: colant eslògans o banderes. Durant el programa Zona Champions de dimarts, el postpartit del Barça-Manchester, el canal líder de TV3 no va ser d'Esport 3: un fabulós 6,2% i 131 mil espectadors veient les entrevistes amb l'entrenador culer i els gols. I un espectador, culer i unionista, va empescar-se com colar la bandera d'Espanya en antena: amb un senzill tuit il·lustrat amb la seva foto de perfil: una rojigualda. No content per colar-la, va penjar la foto de la seva TV amb la bandera en antena:
"Ya tiene su mérito", escriu cofoi l'unionista culer. Ja no cal estampar un cotxe contra la porta de vidre de la cadena per entrar fins la cuina de TV3. Les banderes espanyoles entren no per la porta sinó per la gatera.