"Dime de los que presumes y te diré de qué careces". La coneguda dita castellana deu ser desconeguda en determinades cadenes de televisió, que s'entesten de treure pit durant aquests dies com a campiona del rigor i la veracitat informativa. Sí, l'han encertada. Parlem de La Sexta, la televisió d'Antonio García Ferreras o Cristina Pardo, que esbomben dia rere dia la seva suposada croada contra les 'fake news' durant la pandèmia del coronavirus. A Ferreras li van caure galetes a dojo per la seva hipocresia, però ja ho dèiem: són insensibles i immunes a les crítiques, a banda de tossuts. Ara ha estat una nova campanya tuitaire de l'esmentat mitjà, que presumeix d'eines de 'newtralitat' i 'fact check' sense despentinar-se, la que l'ha posat a l'ull de l'huracà.
"Frente a las noticias falsas, rigor. Frente a los bulos, información contrastada. Es nuestra responsabilidad." Uns lemes que queden molt i molt bé en un pòster o una carpeta per dirigir-te als teus fidels, però que denoten una manca absoluta de memòria i vergonya, passant de puntetes sobre tenir en nòmina Eduardo Inda o tertulians com Chani Henares, mestres de la intoxicació informativa. La xarxa no és aliena a aquesta demostració de barra corporativa, amb Antonio Baños recordant-los temes espinosos en els que van fer exactament el contrari a allò que prediquen: "Y lo que dijísteis de los CDRs detenidos el 23S, ¿qué era? ¿Información contrastada? Cuadraos, ciertamente"
El de Baños és només un exemple de la curiosa concepció de la Sexta del terme "rigor". Però vaja, que els trobem a dojo. Si volen, ens hi posem.