Beatriz Luengo forma part de l'imaginari col·lectiu des de l'any 2002. La vam conèixer com a ballarina i actriu a la sèrie 'Un paso adelante', una mena de 'Fama' a l'espanyola que es va emetre a Antena 3. El format va convertir-se en un fenomen, sovint se'n parla de remakes i de retrobada entre els seus participants. A 'UPA', la Beatriz interpretava el paper d'una jove estudiant d'una escola de dansa que acabava enamorant-se d'un company guapo, cañón, espectacular: el cubà Yotuel Romero, també conegut per ser cantant del grup Orishas. Aquell amor va saltar de la ficció a la vida real, començant un romanç que va acabar en boda i fills: tenen dues criatures, D'Angelo (2015) i Zoe (2021).
Luengo també és cantant, com el seu marit. La seva carrera potser no és la de Shakira, però va fent. Un dels seus últims treballs va ser 'GPS', que va veure la llum el passat mes de febrer de 2022. Feia parella artística, evidentment, amb el Yotuel. Gràcies a aquest hit, a la Beatriz li han sortit feinetes, treballs remunerats a xarxes socials. Per exemple, un amb la Diputació de Màlaga, fent promoció de la Costa del Sol. Posa la música a un vídeo que vol engrescar els turistes a passar les seves vacances a Andalusia, a la terra d'Antonio Banderas. De fet, sembla ser que una estreta col·laboradora de l'actor, la presentadora catalana María Casado, ha tingut alguna cosa a veure amb la seva contractació.
Beatriz Luengo fica la pota en un vídeo promocional de la Costa del Sol
Tot anava bé per a Luengo, res feia presagiar el que s'ha vist a xarxes i que podem resumir com a un ridícul descomunal. Després del llançament de la peça audiovisual, va rebre l'encàrrec de fer-lo córrer per l'univers virtual, aprofitant l'empenta dels 800.000 seguidors de la madrilenya i els 600.000 del caribeny. La Beatriz, sempre disposada a remar a favor i disciplinada, va posar-se davant de l'ordinador, seguint les instruccions que havia rebut pels experts en la matèria. I aquí va esdevenir el desastre: les presses li van jugar una mala passada. Així va publicar la primera versió del post, amb les anotacions internes que mai no haurien de fer-se públiques. Una pífia.
L'actriu publica les anotacions internes al post d'Instagram, un despropòsit
L'errada de la protagonista no ha passat desapercebut per a les xarxes socials, sempre amb la canya preparada per fer virals aquesta mena de situacions. Quan s'ha adonat del que havia passat ha reculat, però com diu aquella frase mítica de l'APM de TV3: "Ah ah ah... ahora es tarde". Tothom ha vist el despropòsit, però vaja: en el món de les xarxes mai no saps si una cosa com aquesta resta credibilitat o potencia l'abast del contingut. Ves a saber si ara triomfa més per haver ficat la pota. Tot podria ser. Però vaja, que fa mal a la vista...
Luengo domina el GPS, però amb Instagram sembla que té més problemes. Segur que ha après la lliçó: revisar abans de prémer el botó de "publicar".