La bomba ha esclatat. Belén Esteban, autodenominada "princesa del poble", torna a ser el centre de la polèmica. Però aquesta vegada no és per les seves habituals aparicions televisives, sinó pel desorbitat sou que percebrà en el seu nou programa en TVE, una cadena finançada amb els impostos de tots els ciutadans. Segons va revelar el periodista Diego Arrabal al seu canal de YouTube, la col·laboradora guanyarà 18.000 euros mensuals per participar en el magazín 'La familia de la tele', que s'estrenarà el proper 22 d'abril.

La dada ha sacsejat l'audiència com una bufetada en plena crisi econòmica. Mentre milers de ciutadans fan malabars per sobreviure amb sous mínims i contractes precaris, TVE premia amb xifres d'escàndol una personalitat més famosa per les seves polèmiques que per la seva trajectòria professional. Arrabal va expressar en una crítica contundent que, encara que és "la casa de tots", al final només uns quants es beneficien del que tots paguem, la qual cosa ha generat un gran enrenou a les xarxes socials.

Indignació nacional: Belén Esteban guanya més que metges, jutges i policies

Les xifres no menteixen: 18.000 euros mensuals representen més de mig any del sou mitjà a Espanya i superen àmpliament el que cobra un professional sanitari, un mestre o un agent de l'ordre. "Quant en guanya un metge de la Seguretat Social? Un bomber? Un jutge? Vergonyós!", van clamar els seguidors d'Arrabal en el seu vídeo després de conèixer-se la notícia. La indignació va més enllà de la xifra.

El que realment encén els ànims és que aquest sou provingui d'un ens públic que se sosté amb la suor dels contribuents. "No estem parlant d'una televisió privada. En una televisió privada, que se sàpiga el sou dels presentadors, no ens podem ficar. Sí, bo, poden ser potser cridaners alguns sous, però no pots posar-te allà ni en contra, ni pots fer res, no? Perquè realment una televisió privada és una empresa privada. Però aquí estem parlant d'una empresa pública, una empresa que paguem tots nosaltres amb els nostres impostos, amb el nostre esforç, i jo em quedo boig", va afirmar Arrabal en el seu vídeo.

TVE a l'ull de l'huracà: malbaratament amb finalitats d'audiència?

La revelació del periodista ha obert la capsa de Pandora i promet portar cua en els dies entrants, especialment perquè s'ha fet públic l'alt pressupost del programa, estimat en 6 milions d'euros per a una primera temporada de 65 episodis, el que equival a uns tres mesos de feina. Això es tradueix en aproximadament 82.000 euros per episodi. Encara que la xifra ha estat qüestionada per alguns sectors, des de la producció asseguren que cada euro està justificat per oferir un producte d'alta qualitat.

'La familia de la tele' es presenta com un magazín que va més enllà de ser un simple programa de xafarderies. Aquesta nova proposta combinarà entrevistes, debats i seccions d'entreteniment, tot impregnat de l'estil únic dels seus col·laboradors estrella: María Patiño, Inés Hernand, Aitor Albizua i, per descomptat, Belén Esteban. Fonts properes al projecte revelen que l'objectiu del programa és connectar amb l'audiència mitjançant la proximitat i l'humor, prestant especial atenció als temes més candents del moment. Amb aquesta aposta, RTVE busca atreure un públic lleial i revitalitzar la seva graella vespertina, enfrontant-se directament a altres programes populars a la televisió privada, com 'Y ahora Sonsoles' d'Antena 3 i 'El diario de Jorge' de Telecinco.