La notícia que Belén Esteban percebrà un sou mensual de 18.000 euros per la seva participació en el nou programa de RTVE, 'La família de la tele', ha generat una onada de crítiques i debats en l'opinió pública espanyola. Aquest magazín vespertí, que s'estrenarà el 22 d'abril en La 1, comptarà amb 65 episodis i un pressupost total de 6 milions d'euros, la qual cosa equival a aproximadament 82.000 euros per episodi.

La xifra del salari d'Esteban, revelada pel periodista Diego Arrabal al seu canal de YouTube, ha estat qualificada de "desorbitada" per molts ciutadans, especialment en un context de crisi econòmica on nombrosos professionals essencials, com metges, jutges i policies, perceben salaris considerablement inferiors. La indignació s'intensifica en considerar que RTVE és una cadena pública finançada amb els impostos de tots els ciutadans.

'La família de la tele' reunirà diversos excol·laboradors del desaparegut programa 'Sálvame', incloent-hi María Patiño, Kiko Matamoros, Lydia Lozano i Carlota Corredera. El programa combinarà entrevistes, debats i seccions d'entreteniment, buscant connectar amb l'audiència mitjançant la proximitat i l'humor. La polèmica entorn del salari de Belén Esteban i el pressupost del programa reflecteix el debat sobre l'ús de fons públics a la televisió estatal i la percepció del valor de l'entreteniment en la programació de RTVE.

Reaccions i defensa del projecte

Davant de les crítiques, els col·laboradors del programa han defensat la seva participació en RTVE, argumentant que altres programes de la cadena també es financen amb fons públics. Carlota Corredera va destacar el seu compromís amb l'entreteniment com a servei públic, especialment durant el confinament, i Chelo García-Cortés va negar haver rebut restriccions a la cadena pública.

Belén Esteban va expressar la seva emoció pel nou projecte, afirmant que "ens ho mereixíem tots" i destacant la felicitat de la seva mare per la notícia. RTVE, per la seva part, ha defensat la inversió en La família de la tele com a part de la seva estratègia per revitalitzar la programació vespertina i atreure un públic lleial. La cadena ha fet públiques les dades d'inversió en aquest i altres programes com a part d'un exercici de transparència.