Amb 15 anys, Taylor Swift es va convertir en la compositora més jove en firmar amb Sony. Va llançar el seu primer àlbum que tenia el seu nom en el títol i 11 temes de la seva autoria. La barreja de country i pop va dinamitar les plataformes i es va convertir en la música favorita dels adolescents. Va ser un èxit de vendes, va conquerir la crítica i el públic. Avui dia té més de 10 premis Grammy, nombroses gires mundials a la seva esquena i una llista de rècords que proven el seu talent i vigència en la indústria. Ara bé, pots guanyar diners amb les cançons d'aquesta artista? Et sorprendrà la resposta.

Et resultarà estrany, però la saviesa de Taylor Swift en l'amor s'estén al territori de les finances. Aquest descobriment el va fer David Kostin, un dels experts de Goldman Sachs. El final d'any és molt a prop i el pronòstic per al 2024 no s'ha fet esperar.

Taylor Swift

"La millor estratègia d'inversió per a 2024 era seguir el consell de Taylor Swift en la cançó del seu àlbum de 1989: All you had to do was stay", va apuntar l'executiu. És a dir, aquest 2024 cal mantenir ferm, com diu la cançó: "tot el que havies de fer era quedar-te (invertint)". I és que el S&P 500 podria generar una utilitat del 6 %, un bon indicatiu és que el producte brut intern (PIB) dels Estats Units incrementarà 2,1 % en els mesos següents.

En altres paraules, l'índex borsari que es compon d'algunes de les companyies més grans del món generarà ingressos estables. Una altra cançó de Taylor té el mateix efecte, t' expliquem més.

Treu profit d'una cançó de Taylor Swift

Inesperadament, un single de la cantant de Pennsilvània va aconseguir obrir una altra oportunitat de negoci. Amb el llançament del seu últim àlbum Midnights, hi va haver algunes cançons del seu catàleg musical previ que van tornar a cridar l'atenció. Concretament, la cançó Call It What You Want de Reputation es va fer molt popular en TikTok. “I want to wear his initial on a chain ‘round my neck. Not because he owns me, but ‘cause he really knows me”, deia l'oració que va motivar una tendència. "Vull portar la seva inicial en una cadena al voltant del meu coll. No perquè sigui el meu amo, sinó perquè realment em coneix", seria la traducció.

Taylor Swift Instagram

Els seus admiradors es van emocionar i va començar a circular el regal al·lusiu a la cançó: una cadena amb la inicial de la seva parella. La plataforma social es va omplir de vídeos amb la cançó i les cadenes en qüestió. Això sí, la joieria elegida, gairebé de manera unànime, va ser Tiffany & Co. Ni la companyia ni la compositora van fer una col·laboració, però les dades suggereixen que van obtenir fins a 17 mil dòlars (15 mil euros) per aquesta moda. En resum, el nínxol d'un grup de fans pot ser capitalitzat si s'aprofiten les seves inclinacions en el moment correcte.

Taylor Swift no és aliena a la repercussió que té la seva música, el que no sabria és que algunes lletres poden resultar en bonificacions tangibles per al seu públic.