"Posarem llum a la foscor", diu Carles Porta cada vegada que presenta un dels casos que tracten a Crims. Però on hi ha hagut molt poca llum que il·luminés la foscor que estaven patint ha estat quan a casa han trucat al servei d'emergències per una urgència amb un familiar. De fet, més que posar llum a la foscor, la resposta rebuda el que ha fet és posar tones d'indignació al neguit que ja de per sí tenien. El director i presentador d'un dels programes més exitosos de TV3 acaba de viure una situació penosa i lamentable. Una sensació d'impotència màxima i d'ira per no poder fer-hi res i a sobre, quan demanes ajuda, rebre la resposta que ha rebut l'ha fet esclatar, i ho ha compartit amb els seus seguidors a xarxes.
Porta explica una trucada que han fet al Sistema d'Emergències Mèdiques del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Una trucada al 112 demanant ajuda i que enviessin una ambulància per una dona de 82 anys amb un greu problema. Explica Porta amb un to inequívoc d'indignació: "Responsables del 112, @semgencat q NO heu volgut enviar ambulància a una dona de 82 anys q es caragolava de dolor abdominal des de les 2 de la matinada per una càpsula-càmera obstruint-li el budell, guardeu la trucada, com a prova. Ara veurem com acaba... És a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida":
Responsables del #112 @semgencat q NO heu volgut enviar ambulància a una dona de 82 anys q es caragolava de dolor abdominal des de les 2 de la matinada per una càpsula-càmera obstruint-li el budell, guardeu la trucada, com a prova. Ara veurem com acaba... És a l'@harnaulleida
— Carles Porta (@Carles_Porta) December 13, 2022
Immediatament ha rebut el suport de molts tuitaires que han compartit indignació i casos similars, pregant perquè tot i la NO resposta ni haver enviat l'ambulància, finalment el seu familiar pugui recuperar-se. Ciutadans que, com Porta, han donat un cop damunt la taula i han dit que ja n'hi ha prou d'aquest color:
Em vaig haver desbarallar fa un parell de mesos perquè vinguessin a buscar a me mare, per un dolor abdominal també. Ens deien per telèfon que fes un esforç i baixessim a l'hospital en cotxe, i jo ni tan sols sabia com fer-li baixar les escales de casa. Al final van venir per sort
— Rosa Codina (@larosa_codina) December 13, 2022
El 112 és una centraleta telefònica que rep i deriva les trucades d'emergència als diferents cossos operatius, però no en gestiona els recursos (patrulles, ambulàncies...) En aquest cas, qui va decidir que no era pertinent enviar aquesta ambulància va ser l'operador del SEM (061)
— MCR (@MCR1886) December 13, 2022
La única vegada que he demanat una ambulància perquè el dolor era insoportable, em van dir que semblava un còlic biliar, que demanés un taxi. Vaig passar 1 setmana a la UCI i em va anar d'un pèl. T'animo a arribar fins el final per depurar responsabilitats. Gràcies @Carles_Porta
— Cristina B.💧 (@Cristina_B) December 13, 2022
30 minuts de rellotge el dissabte esperant que un metge en pogues atendre al 112 per unes possibles arritmies (que no van ser al final) a la meva mare de 84 anys. Una vergonya, molts anims.
— Jordi (@bertanuri) December 13, 2022
Molts ànims Carles i molta sort l'àvia, aquesta és una de les conseqüències de tenir un servei públic d'emergències, amb contractes d'empreses privades!
— Leandre Gallardet (@lgallardet) December 13, 2022
El mateix m'ha passat a mi amb ma mare, 98 anys crits dolor abdominal, 2 matinada, hi truco I em diuen que no respon als codis per enviar ambulància. Agafo cotxe I cap a urgències.
— Helena (@helenishelenita) December 13, 2022
Tot aixó de les centrals, es un desastre majúscul. No hi ha empatía. Sol protocol, un munt de preguntes i el malalt s'ha mort!! Els inventors d'aixó son uns desgraciats!
— Jhon Macnamara (@MacnamaraJhon) December 13, 2022
Aquest agost la meva dona es desmaia i es queda sense respirar. Quan l'aconsegueixo reanimar truco al 112 que em passen al 061. Em comuniquen que envien un metge. Encara els espero. Tinc oberta una reclamació a https://t.co/ohmv23CFqU sense resposta després de 3 mesos
— Raimon 🏴 (@RaimonArnau) December 13, 2022
No és la primera vegada. 0 empatia, que s'ho facin mirar.
— David Muñoz (@davidmpuig) December 13, 2022
El passat juny vaig trucar al 112, dues vegades, demanant una ambulancia per un familiar amb un fort dolor abdominal.
— TortillaBlaster 🇩🇪🇺🇦 (@TortillaBlaster) December 13, 2022
És desembre i encara espero al personal del SEM que “està de camí”.
@semgencat quina llàstima, quina vergonya.
— EREP (@erep888) December 13, 2022
Denúncia, això és intolerable
— tramp tramp tramp (@tramptramptramp) December 13, 2022
Tant de bo no tornin a passar més aquestes coses, i sobretot, que tot acabi bé pel que fa a la pacient a la que ha fet referència el bo d'en Carles.