Carlos Alcaraz és la gran esperança espanyola del tennis mundial. Amb 20 anys, el murcià ha aconseguit fites gegantines, com ser campió a Wimbledon contra el totpoderós Novak Djokovic. Ha estat número 1 del rànquing durant setmanes, i va haver-hi moments en els quals semblava que començava un regnat a l'estil de Rafa Nadal. La progressió, però, s'ha estancat. Malgrat arribar a semifinals de l'US Open i la Copa Màsters, es troba en un moment fluix. Les lesions i el cansament mental estan passant factura. Per això s'ha pres un descans, abans de reaparèixer en un partit d'exhibició a la plaça de toros de Mèxic D.F. Què ha fet aquests dies i hem descobert durant la seva arribada al país centreamericà? Un canvi de look radical.

Alcaraz és d'aquells que fan bo el jingle publicitari de "haaago lo que quiero, cooooon mi pelo". Li agrada innovar amb la seva imatge exterior i passar per perruqueria. Normalment el porta curtet, però va provant coses: que si un degradat, que si mig cap pelat, que si ara un serrell, ara una mica més llarguet… Des de fa un temps s'havia deixat créixer els cabells, i pel que sigui ha decidit trencar amb tot. Potser també per superstició, ves a saber: el món de l'esport professional està ple de creences, tics i rituals. O es pensen que Nadal es passa mig partit tocant-se el cap, el front, el nas i el cul com un descosit per necessitat real? Doncs això. El cuir pilós del número 2 de la raqueta és també un talismà.

Carlos Alcaraz celebrando en Wimbledon / Foto: Europa Press
Carlos Alcaraz a Wimbledon / Europa Press

La decisió de l'esportista ha estat la d'agafar la maquineta i deixar-se tot el cap pelat. Radical, sense floritures. Un començar de zero en tota regla. Això és, si més no, el que deduïm pel que es veu sota la gorra que no es va treure ni un instant a la roda de premsa del partit d'exhibició a terres asteques. Estrany, però, que no es descobrís el terrat en cap moment, grinyolava al costat de la resta de jugadors que li acompanyaran al Tennisfest: Maria Sakkari, Caroline Wozniacki i Tommy Paul, el seu rival. Què li passa al Carlos? Li fa vergonya, no li agrada la seva nova imatge? O és que té alguna sorpresa més dins la gorra? Tot podria ser, però des d'aquí ens inclinem per la primera opció. I no ens estranya, veient el resultat.

Carlos Alcaraz gorra risa rapado GTRES
Carlos Alcaraz rapat / GTRES

Hi ha gent a qui el cap rapat li queda fenomenal, i després estem els que no. Alcaraz podrà jugar al tennis com un àngel, però aquest do no el té. No li afavoreix gaire. Coses que passen. Potser és la primera impressió i ens hem d'acostumar, però les imatges que ens arriben des de Mèxic D.F. ens fan una mica d'impressió. El regust és que ens ha caigut un mite. Un altre, vaja. Però tranquil, lector ofès per aquest judici personal: els cabells creixeran. I taparan aquest nyap

Carlos Alcaraz gorra risa perfil rapado GTRES
Carlos Alcaraz rapat / GTRES

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!