Amb l’exhumació de la mòmia de Franco, el govern espanyol ha fet una primera passa per a la desfeixistització del Valle de los Caídos. Tot i que no n’hi ha prou. Durant més de 40 anys, el dictador hi ha estat enterrat amb un dels grans símbols del franquisme: José Antonio Primo de Rivera, el fundador de Falange Española afusellat al començament de la Guerra Civil. Fins ara, la tomba del dirigent ultradretà ha estat punt de peregrinació per als ultres. Una humiliació a les víctimes de la dictadura que té fàcil solució: retirar també les seves despulles del mausoleu feixista. Però aquesta possibilitat té poc recorregut per al govern del PSOE, que assegura que Primo de Rivera pot romandre al Valle de los Caídos perquè “es una víctima”.
Així ho ha expressat la vicepresidenta del govern espanyol, la socialista andalusa Carmen Calvo, en una entrevista aquest matí a ‘Los Desayunos’ de TVE: “José Antonio Primo de Rivera es una víctima. La principal cuestión en relación con el Valle de los Caídos era la presencia del dictador en una tumba que propiciaba el enaltecimiento. José Antonio es víctima. Y podrá estar en este lugar de alguna manera discreta porque forma parte de las más de 30.000 víctimas, de los dos bandos, que hay allí”. Unes paraules que han provocat la fúria d’un gran nombre d’espectadors, incrèduls per la victimització que la vicepresidenta espanyola fa d’un dirigent feixista:
Pues está quedando un partido de "izquierdas" bastante facha la verdad.
— Juanjo Rivas (@JUANJORIVAS1979) October 28, 2019
Perdón por la expresión pero... ¿@carmencalvo_ ha dicho con tó su coño que Primo de Rivera es una víctima? Sí, lo ha dicho... y se ha quedao tan ancha. Nos está quedando una dictad... digo, democracia preciosa, oiga...
— LuxNoctis (@LuxNoctem) October 28, 2019
El Estado esta dividido entre Franquistas y Falangistas,nos ha quedado claro que la Calvo es una Falangista de mucho cuidado,ahora se hacen llamar "constitucionalistas" en manos de estos Desgraciados estamos.
— Valentina Leni (@ValentinaLeni) October 28, 2019
Escuchar de boca de @carmencalvo_ que Primo de Rivera es una víctima y pensar en todos los /❤️ #AhoraSi #AhoraEspaña que seguirán votando al @PSOE porque es un partido de izquierdas me hace sentir una profunda vergüenza ajena.
— elsolipsista (@elsolipsista1) October 28, 2019
Vergonyós!
— Carmen💛Hrincu (@hrincu67) October 28, 2019
Pero cómo puede decir eso. Pero qué poca vergüenza.
— Polvo, niebla, viento y sol 🇨🇺🇻🇪🇵🇸 (@MiguelEL) October 28, 2019
Que insulto a todos los socialistas q se dejaron la vida.... Nada nuevo en la oficina. No tienen vergüenza
— Alberto (@jesshelby) October 28, 2019
PSOE de las JONS
— Feli Amondarain 🎗️🧗🍺 (@ileluzeak) October 28, 2019
El @PSOE defensant un feixista sense cap tipus de complexe. Quin nivell...
— Joan Ximenes (@joanximenes) October 28, 2019
Vergüenza me daría ser de izquierdas y votar a esta mujer... Que no la escuche Ortega Smith que le compra el discurso 🙆🏻♂️🤦🏻♂️
— Javier Benzal (@javibenzal) October 28, 2019
Fa pocs dies, un periodista de TVE es va fer viral quan va confondre Carmen Calvo amb Carmen Polo, la dona de Franco. Doncs potser no anava tan desencaminat.