La cadena del Grup Godó és la primera que ja posa tota la carn a la graella. Primer dilluns amb els quatre programes en directe en emissió. L'últim d'arribar és el que està produït en part amb diner públic. La Diputació de Barcelona, a través de la seva Xarxa Audiovisual Local,  ha invertit en un programa que ja hem vist abans. L'En directe de TV3 amb Martí Gironell, Pere Escobar o Mari Pau Huguet al capdavant, va  emetre més de mil programes de connexions arreu del país. Avui encara podem veure programes semblants a TVE (España directo) o a Cuatro i LaSexta amb més contingut polític però igualment connectant amb els punts calents d'actualitat.

El tret distintiu de 8TV és un presentador amb més vis cómica i connexions menys costumistes i més adrenalíniques. El resultat, de moment, no convenç  l'espectador.

El programa té l'avantatge de ser com la pedrera dels nous reporters del futur, com aquell En directe del qual van sorgir cares que avui trobem a moltes televisions. Però pateix del problema dels seus predecessors: el plató sembla que fa nosa amb un conductor estàtic semblant al d'un Carrusel Deportivo donant pas i el país es queda petit com per donar per omplir 95 minuts de situacions diàries televisables. Comptat i debatut: 19 mil persones mirant Quim Morales i la seva troupe.

La resta del dia va tenir un comportament estable que dona una foto fidel de la cadena: Arucitys repeteix com el programa de més share amb un 5,2%, Fora de joc es manté en el 2,3% i 8 al dia es queda en el 4,9% durant la seva reduïda durada. La cadena privada es conforma amb un 3,4% de mitjana  a l'espera de l'estrena de les noves sèries. Segueix tenint, però, dos forats: la pàgina web sembla que no els interessa que funcioni i un detall important que ha passat mig desapercebut: 8 al dia ha deixat d'emetre's els caps de setmana per subratllar que no són uns serveis informatius sinó un programa. Caldrà veure com es comporta un producte d'anàlisi d'actualitat si la seva redacció no emet durant més de cent dies l'any.