Recorden el Tomàtic? La PatyPla? Els pollastres que organitzava el senyor Pla a l'Estadi Olímpic de Montjuïc omplint les grades?... Què ha quedat d'aquell Súper3 que, alhora, emetia conegudíssimes sèries com Doraemon, Vicky El Viking i d'altres? Res de res... Abans tothom lluïa el seu 'carnet dels Súpers' com una cosa única, ara amb prou feines es conserva com una relíquia.
📺 Programació d'SX3 a TV3: tots els detalls i continguts del nou Super 3
Però Sigfrid Gras té un pla. El nou director de TV3, que ha rellevat Vicent Sanchís, li està donant un nou rostre a la pública catalana. No només a la cadena principal, TV3, sinó a les altres. I li està donant resultat: TV3 està recuperant el lideratge d'antany, i encara que ja guanyava la majoria dels dies del mes la batalla de les audiències a les altres cadenes, ara directament arrasa. Ahir, tot i l'èxit de 'La Isla de las Tentaciones', que va marcar un notori 16% a Catalunya, TV3 es va imposar en el còmput global de dimecres, amb 4'5 punts de diferència respecte el seu perseguidor. Ara, Gras vol anar més enllà i rellançar alguns dels canals que amb Sanchís van quedar pràcticament KO.
Digital, enèrgic, connectat amb les nenes i nens... això és el #NouSX3.
— Super3 (@super3cat) September 21, 2022
Amb l'S3, un món per als més petits de la casa i l'X3, per als més grans.
A partir del 10 d'octubre, tot un món a les teves mans! pic.twitter.com/OYd2IgGVj0
Un d'ells es tracta del Súper 3. Fa anys ja que el canal "juvenil" de la pública catalana no el mira ni Perri l'ornitorrinc. És el moment de reflotar-lo, donar-li una nova imatge i tornar a captar els seus vells -encara que molt joves- seguidors. Per començar, un canvi en el logo, en el nom, en el lema i anunciant la data d'estrena de la nova marca, que serà el proper 10 d'octubre. Fantàstic, Sigfrid.
Connectat amb els nens, digital i enèrgic
La nova marca del Súper 3 és SX3. En un vídeo difós pel seu canal de Twitter i també llançat a TV3, el nou SX3 es presenta amb un nou logo, uns nous colors (lila, blanc i verd) i una nova proposta. El canal de tele es dividirà en dos: l'S3 -enfocat a la primera infantesa, en on predominaran les figures geomètriques arrodonides i es pretendrà generar un entorn en el qual els més petits i les famílies podran aprendre i compartir moments- i l'X3, el qual anirà dirigit als nens i nenes i als adolescents amb formes més estilitzades que generaran un entorn ple d'energia, dinamisme i participatiu.
Els usuaris aplaudeixen la decisió
Aquesta dràstica decisió de Sigfrid Gras de fer un rebranding a la marca Súper 3 ha estat lloada per part dels internautes. Molts usuaris de Twitter han repiulat el vídeo citant-lo i llançant-li floretes al director de la tele catalana. Les noves generacions tenen clar que això funcionarà. No volen experiments atrotinats, rars i obsolets com el ja extint i caduc MoodZ, volen anime en català i recuperar grans sèries de dibuixos animats, com Shin Chan. En definitiva, tornar a enganxar-se al televisor i passejar el seu carnet del club Súper 3 amb orgull. "Tots som súpers, tots som grans: siguem petits o gegants... Tots som tant originals, no en trobareu pas dos d'iguals...", resa la cançó.
El repte del nou Super3 és doble:
— Pere Solà Gimferrer (@PereSGimferrer) September 22, 2022
- Normalitzar la llengua entre els nens catalanoparlants perquè no assocïin que el castellà és la llengua del joc i la diversió.
- Penetrar en llars no-catalanoparlants i que no s'haurien plantejat mai consumir continguts en català.#NouSX3 https://t.co/TXOl2PGeIy
Un super3 de qualitat és un dels baluards més importants per la defensa del català. Aquest és el camí. https://t.co/i6G7G0L04M
— Lluc Fortuny (@LlucFortuny) September 22, 2022
veure animes actuals a la tele i en català honestament vull plorar de felicitat però no ho faré fins que no tornin a emetre inuyasha https://t.co/Q9KWRex05Y
— Saya;ᴮᵘᶜᶜⁱᵃʳᵃᵗⁱ×'ᴷⁿᶦᵍʰᵗ ᴷᶦⁿᵍ' (@nxshsaya) September 21, 2022
ja era hora! de fer una renovació al canal de contingut infantil/juvenil de la Corpo.👏
— Pacheco���� (@jpatxec) September 21, 2022
Anys amb excuses per fer cas omís a les nostres demandes.🔇
Canvi de rumb a l'era post-Sanchis⛵️
Un canal que, pràcticament estava abandonat i/o només es dirigia a un públic molt petit💚 https://t.co/xNEZqe7vbJ pic.twitter.com/rNloQTGGDQ