El coronavirus ha arribat a RTVE. Si dijous es feia públic que un tertulià del programa El chiringuito de jugones s’havia contagiat i es trobava ingressat en un hospital de València, ara és la corporació de tele i ràdio pública espanyola la que informa d’un cas dins del propi ens.

RTVE

María Casado ha estat l’encarregada de llegir el comunicat d’última hora que ha emès RTVE per explicar quina és la situació. Des del plató de La Mañana, la presentadora catalana ha assegurat que la persona en qüestió és un col·laborador de RNE a Madrid: “La dirección de RTVE ha tomado las medidas de prevención recomendadas en este tipo de casos, se ha avisado a todo el personal que estuvo en contacto estrecho con la persona que ha dado positivo, para que no asistan al trabajo y que se mantengan en observación y en contacto con el centro médico a partir de ese momento. Ninguna de estas personas presenta síntomas”, ha llegit per a l’audiència.

La direcció de la cadena ha decidit clausurar l’estudi on va ser aquesta persona, de la qual no ha transcendit la identitat, i anuncien una neteja a fons del lloc: “También se ha procedido al cierre del espacio en que se hizo el programa donde estuvo este colaborador para realizar una desinfección profunda, tanto del lugar como de los elementos utilizados”. Per acabar, una crida a mantenir la calma: “En estos momentos se están tomando todas las medidas que las autoridades sanitarias están recomendando. RTVE quiere transmitir un mensaje de tranquilidad a todo su personal, se está siguiendo el protocolo y todas las recomendaciones de las autoridades sanitarias”. Dels 110 casos de coronavirus reportats a l’Estat espanyol, 28 són a Madrid. Un d’ells, el col·laborador anònim de RTVE.