Laia Pedroche Muñoz és una criatura de 5 mesos amb pare i mare molt famosos. Ell, en Dabid, és un xef de fama mundial, reconeixement suprem i factures astronòmiques. Ella, la Cristina, una presentadora que és imatge de marca de tot un grup audiovisual, com Atresmedia. Les campanades de Cap d'Any són el seu gran moment, quan més factura i quan més interès en desperta. Ara bé, d'aquests dos elements va sempre sobrada. I ho acredita la seva faceta d'influencer, amb 3 milions de seguidors pendents de cada publicació de la de Vallecas. En tots els sentits: per lloar-la, però també per ensorrar-la. La mama de la Laia, nom catalaníssim, mai no deixa indiferent. 

La maternitat ha posat la vida de la televisiva cap per avall, com li passa a gairebé totes les mares, especialment les primerenques. Algunes de les publicacions que va fer tot just després del part de la nena van provocar un enorme enrenou. Especialment aquella sobre el seu estat físic, lluint el seu cos i forma espectaculars. Les crítiques a la Pedroche, en aquesta ocasió, li van fer mal. No s'esperava aquesta onada destructiva, malgrat que al llarg de la seva carrera hagi viscut situacions similars. La Cristina i la polèmica, dissortadament per a ella, van sovint de bracet. 

Segurament influenciada per aquestes experiències tan poc gratificants, la Pedroche ha decidit innovar durant un anunci publicitari a les xarxes socials, promocionant una coneguda marca de cadiretes de cotxe per a nadons. Un vídeo amb un punt còmic, sobreactuat, en el que recrea l'operació de muntar el dispositiu al vehicle. Facilíssim, per descomptat. Pim-pam. La Cristina riu i fa ganyotes durant el mig minut de la peça, fins i tot apareix a l'estil Charlot o cinema mut, accelerada en algunes escenes. En tot cas, es tracta d'un espot força normalet, casolà, amb un toc atrotinat. Ara bé, hi ha un detall que ha sorprès tothom. L'han aplaudit, però el resultat és estrany. Com diria aquell: 'Raro, raro, raro'.

Cristina Pedroche / Instagram

El que fa diferent l'anunci és que, oh sorpresa, no hi ha nen ni nena a la cadireta. Va buida. Pedroche no fa servir la imatge de la criatura per fer caixa, un gest poc habitual en el sector i en el negoci. Els que esperessin veure-li la carona a la petita Laia es quedaran amb un pam de nassos. Només veuran la cara de la mare, a la que tenen molt vista. Com a declaració d'intencions està molt bé, el bebè és sagrat. Com a producte publicitari i audiovisual, els dubtes ja són més grans. Sembla una conya tot plegat. No hi ha nadó? De què coi en parlem, doncs? L'escena acaba sent surrealista, també aparentment falsa i tramposa. Però potser aquest és el camí, i la Cristina només ha obert via. Hi ha debat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!