Aquest estiu de programes de TV refregits, enllaunats i amb menys hores de directe té excepcions. Hi ha magazines que no s'aturen en tot l'any, només canvien de presentador. Cas de Sálvame o El programa de AR a Telecinco o de Zapeando a La Sexta.
Aquest espai d'entreteniment, virals i bromes de guió ha canviat el presentador, el català Dani Mateo, per una altra catalana, Lorena Castell, que fins ara era tertuliana. Algun dia explicaran l'estrany cas d'Anna Simón, també catalana i estrella d'Atresmedia. Ha perdut totes les feines, a El hormiguero i al mateix Zapeando. Potser feia ombra a la col·laboradora estrella: Cristina Pedroche.
A la TV, com al cinema, són temps on els càstings es decideixen pel número de followers a Instagram. És cert que aquesta xifra marca un indici de la popularitat d'un famós, però acabarà sent una dictadura. Es reparteixen papers sense mirar res més que la xarxa de les vanitats.
En aquesta xarxa, la reina és Cristina Pedroche. Té gairebé tres milions de followers, una brutalitat per una VIP no internacional. La seva condició d'estrella cañí, de Vallecas, de barriada popular, parella d'un xef excèntric i sense fills enganxa a Instagram. Guapa sense excessos, simpàtica i còmplice. Es voldria canviar la imatge però la té tan ben definida que els experiments els fa amb gasosa, no amb Möet.
Si vol saber com li queda un piercing al nas i dos tatuatges a la cara ho prova només a Instagram, a veure com li queden:
La Pedroche als 32 anys ja no té edat per piercing d'anell al forat del nas però prova de fer-se'l sense foradar-se res, amb filtres d'Instagram. De pas es tatua una papallona enorme al coll i una ferradura sota l'ull, com si fos una presidiària a Wad Ras. Li queda look de dolentota però com que és a Instastories no hi ha comentaris. Només els dos cors que volen dir que li agrada molt com li queda. Tot li queda bé, també quan ensenya que li ha sortit un gra als pits: "Hola. Tengo un grano en la teta":
Els fans la volen com és: autèntica. El seu programa a Neox, Love island, va acabar com se suposava, un fracàs en termes d'audiències totals però bones per un canal secundari. Eren catxes i xonis embolicant-se sense solta ni volta. Un clàssic de la TV privades a Madrid.
El cas de Zapeando cada sobretaula a La Sexta és digne d'estudi. Un programa que sembla una fórmula de laboratori: cares joves assegudes a una taula, estàtiques, llegint el telepromter sense parar ni improvisar, amb una colla de guionistes que revisen tots els virals i ximpleries del dia. Com Aruser@s però amb guió.
Quina audiència fa? La bona per ells és la de franges d'edat. No hi ha massa adults enganxats al programa, però agrada als joves. En números totals, l'últim Zapeando va fer a Catalunya una mitjana que ronda el 7,5%, dividida en dues parts de 8,2% i 6,5%. La seva competència, Todo es mentira del també català Risto Mejide queda per sota: un 6% dividit en dues franges de 5,3% i 6,7%.
Risto Mejide ho té complicat. No té la Pedroche.