L’humorista català Dani Mateo s’ha erigit com una de les veus televisives que més opina sobre el conflicte català. Malgrat que ha defensat no ser independentista en diverses ocasions, sempre s’ha mostrat crític amb el govern central i com ha gestionat la situació a Catalunya. De fet, un dels seus tuits contra les càrregues de l’1-O ha estat un dels comentaris més compartits en xarxes socials d’aquest darrer any.
Yo querría haber visto a la policía entrando con esta contundencia en Génova para llevarse los papeles y discos duros que se destruyeron con total impunidad.
— Dani Mateo (@DaniMateoAgain) 1 de octubre de 2017
Arran del desplaçament de milers de catalans a Brussel·les, Mateo ha empatitzat amb ells -tornant a recordar que no és independentista- després d’enumerar els motius pels quals entén el viatge fins a la capital de Bèlgica: “L’actuació policial de l’1 d’octubre, el 155 i l’empresonament dels polítics independentistes”.
La actuación policial del 1 de octubre, el 155 y la encarcelación de políticos independentistas es una respuesta tan torpe y arrogante al problema catalán que es difícil no empatizar con la gente que estaba hoy en Bruselas... Aun sin ser independentista.
— Dani Mateo (@DaniMateoAgain) 7 de diciembre de 2017
Acte seguit, el còmic ha volgut explicar la raó per la qual ell no és favorable a l’independentisme. Mateo considera que la revolució catalana és realment una “revolució de dretes”. En un darrer tuit, ha aclarit que entén els motius dels independentistes, però que no comparteix la solució.
El principal motivo por el que no soy independentista es que pienso que la revolución catalana es en realidad una revolución de derechas, aunque se haga contra la derecha. Pretende soltar “lastre” y el “lastre” son personas.
— Dani Mateo (@DaniMateoAgain) 8 de diciembre de 2017
Entiendo todos los motivos de los independentistas, pero no comparto la solución. Hay que cambiar lo que está mal, no huir de ello.
— Dani Mateo (@DaniMateoAgain) 8 de diciembre de 2017
D’aquesta manera, l’humorista torna a deixar clara la seva postura sobre Catalunya. Unes opinions que han despertat les filies i les fòbies de tots els costats i també alguns aplaudiments.
La actuación policial, estamos de acuerdo que sobró, pero aplicar la constitución y encarcelar a ploticos que han cometido un delito, de verdad no se donde está el problema, no están por independentistas, sino por haber cometido algún delito. No entiendo tu posición, de verdad
— Nacho BIP (@Antaraz750) 7 de diciembre de 2017
Pues estàs equivocado, perdona que te diga. Yo no soy, he sido ni seré nunca de derechas.
— Karme (@krme88) 8 de diciembre de 2017
La CUP somos de salón? Discrepo mucho. La derecha catalana se ha subido al carro, es obvio, pero una cosa no quita la otra. En la República catalana gobernará quien gane las elecciones.
— Xavieroski (@Pyrom4ncer) 8 de diciembre de 2017
Cuando llevas años intentando cambiar las cosas, manifestandote, sintiendo que se rien en tu cara y no hay nadie delante que quiere escuchar... que queda? Queremos construir una republica, sin pedir permiso a nadie para hacer leyes mas sociales, votar sin miedo, etc
— Mai (@idequemanera) 8 de diciembre de 2017