TVE anota un nou mínim històric. La cadena pública regnava quan només existia el monopoli. Tanmateix, amb l'arribada de les cadenes privades el seu lideratge va minvar. Telecinco i Antena 3 van apostar per programes totalment nous i sèries amb un tall menys familiar. Van començar a atrapar l'audiència que va anar deixant de banda a l'ens públic. No obstant això, la veritable caiguda de La 1 va ser quan es va decidir retirar la publicitat. Ara tots els programes duren molts menys i s'emeten a una hora diferent que la resta d'ofertes. Per exemple, una sèrie comença les 22:00 hores i acaba les 22:55. És més un access que un prime time, per això les seves dades no arriben ni al 10%.

Dani Rovira / TVE

TVE fracassa amb el pitjor any de la seva història

Aquest any és totalment insalvable, encara que quedin 10 dies per posar punt i final. Cap dels mesos no ha superat el 9,5% de quota de la pantalla. És el primer any que els dotze mesos cauen per sota del 10%. I sort té la cadena de comptar amb 'MasterChef', l'únic programa amb audiència.

MasterChef / TVE

La 1 acumula una mitjana mensual del 8,4% de share, completament despenjada de les privades: Telecinco (13,6%) i Antena 3 (13,8%), que és al capdavant. És el pitjor desembre dels seus 50 anys en antena. Es queda amb un 9,9%. Fins i tot TVE té por de perdre el domini de les Campanades. L'any passat Cristina Pedroche va estar a menys d'un milió d'espectadors a arrabassar-se'l i en aquesta ocasió podria superar-les.

Actualment compta amb una mitjana anual del 8,4% de quota de pantalla. Una dada que té molt preocupat els alts càrrecs. Segurament millorarà alguna dècima amb la programació nadalenca, que sempre anota bones dades en la pública, però no s'espera una gran millora. Ha estat un any desastrós.

No se sap que succeirà amb la cadena pública el proper any, però pinten bastos. És probable que es doni un altre canvi en la direcció. A més d'eliminar aquells programes que no ajuden a pujar l'audiència de la cadena, és a dir, tots menys 'MasterChef'.