Els actors catalans tenen diverses opcions. Una és fer la carrera aquí, actuar en català i fer-se un nom a l'star system gràcies a TV3. El cas més paradigmàtic és Joel Joan. Una altra opció és marxar a Madrid i guanyar molts més diners i followers fent sèries i pel·lis només en castellà, com Quim Gutiérrez o Úrsula Corberó que no han tornat a actuar en català. També hi ha una tercera via, anar combinant els dos móns, com Carlos Cuevas que triomfa a Madrid però fa teatre en català a Barcelona. I després hi ha casos d'actors catalans que tenen un èxit fulgurant però decideixen canviar de vida i deixar la interpretació. Fa uns dies EN Blau publicava el cas d'Ernesto Collado, que va deixar Com si fos ahir i ara elabora perfums a l'Empordà. Un altre cas similar és el de David Janer. Aquest actor de Granollers va debutar a TV3 fent Laberint d'ombres i Temps de silenci, va arribar al gran públic en castellà amb Compañeros d'Antena 3 i va tocar el cim com a protagonista absolut de l'última gran sèrie d'èxit a Espanya, Águila Roja. La veien cada setmana més de 4 milions d'espectadors a TVE. Ara ha deixat to per dedicar-se a la seva gran passió: el vi.



David Janer té 51 anys i és exnòvio de dues famoses catalanes, la periodista televisiva i ara cap de premsa d'ERC a Madrid Meritxell Barrionuevo, i la presentadora d'El intermedio de La Sexta Sandra Sabatés. Segueix solter i sense fills, dedicat ara íntegrament al vi. Es defineix com a actor i sommelier, tot i que des que va acabar la sèrie Amar es para siempre en la qual participava no havia tornat a TV. Fins ara que és el presentador d'un documental de 3 episodis anomenat Enológica que s'emet a Amazon Prime Video. Ningú millor que ell, famós, guapo, català, culte (és Llicenciat en Filosofia per la UNED) i expert en vins, per conduir aquest viatge pels millors vins de l'Estat. No és un aficionat sinó que s'ha format estudiant la carrera per ser sommelier al CETT de la Universitat de Barcelona, el centre universitari d'Hostaleria, Turisme i Gastronomia de referència al país.


No és el primer cas d'un famós que es dedica a recomanar vins però sí el cas més sorprenent tractant-se d'un actor de masses i estrella de la TV que es passa a aquest apassionant món de l'enologia. Un altre cas menys sonat però conegut gràcies a EN Blau és el del fill d'Antoni Bassas, Raimon Bassas. Com vam publicar fa uns mesos el periodista Antoni Bassas i la seva dona, la també periodista Mariona Anglès, van tenir tres fills i en Raimon va heretar la part del negoci familiar de vins, el bar de vins El Tros - Vall Llach a Barcelona, al carrer Mallorca/Bruc, prop de Verdaguer.

Es promociona com l’espai on vi i conversa van de bracet des de l'any 2017. Van començar acompanyats del Celler Vall Llach de Lluís Llach i més endavant, sota la direcció del seu fill Raimon Bassas Anglès es va obrir a tot el territori convertint-se en un local de referència del vi català a Barcelona. El món del vi, una passió per deixar-ho tot, la fama, la televisió o el periodisme. Xin xin.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!