David Selvas és amb 53 anys un dels millors actors de Catalunya. Però podria no haver-ho estat. Va anar d'un pèl, el seu primer paper estel·lar a TV3 estava pensat per un altre gran actor català, que va dir que no. Situem-nos. L'any 1996 es va creuar al camí de Selvas un home, Pepito Benet i Jornet, i una sèrie icònica, Nissaga de poder. TV3 volia fer el gran salt en el seu culebrot de migdies i deixar enrere les més costumistes Poble Nou i Secrets de família per afrontar una sèrie amb estàndards nord-americans, una família de milionaris, cavistes del Penedès, que amaguen secrets truculents, fills secrets, crims i odis ancestrals: els Montsolís. Van entrar a les cases com els Ewing, els Carrington o els Channing, com Dallas, Dinastia i Falcon Crest. Encara avui es recorda el seu cognom. Ara sí, TV3 feia LA gran sèrie. Va ser un èxit tan descomunal que va ser el primer culebrot que no va durar només un any, de gener a desembre. El van haver d'allargar anys i fer-ne fins i tot una continuació a les nits: Nissaga l'herència. Va ser un fenomen que no s'ha repetit. Aquest dimecres Xavier Graset ha volgut recordar-la amb un dels actors protagonistes, David Selvas.
Amb l'excusa dels 1500 capítols de Com si fos ahir, El programa La selva ha portat David Selvas per recordar el seu Fèlix Montsolís, el dolent més carismàtic dels joves actors catalans. Era l'hereu de les caves Montsolís, fill del patriarca Mateu Montsolís, interpretat pel difunt Jordi Dauder. El seu rol era el més interessant per turmentat, torna dels EUA per heretar i es troba que el fill bastard de Mateu Montsolís, l'Eduard (interpretat per Eduard Farelo) és l'autèntic hereu com a fill gran. Embogit d'odi (va ser el primer protagonista d'un culebrot a esnifar una ralla de cocaïna a les sobretaules de TV3) Fèlix està decidit a matar el seu germà gran i per això la seva tieta Eulàlia, insuperada Emma Vilarasau, de qui és alhora nebot i amant, acaba assassinant-lo per salvar el seu fill incestuós, l'Eduard. No es pot ser més truculent, mític i ben escrit. Ara 30 anys després Selvas reconeix que aquell paper no havia de ser per ell. Els creadors volien que Fèlix Montsolís el fes un altre actor.
Pocs espectadors saben que el paper d'Eulàlia Montsolís l'havien pensat per una altra gran actriu: Sílvia Munt. Era perfecte per a ella però no va acceptar i el va acabar brodant la Vilarasau en un rol que ha passat a la història de TV3. Ara sabem que Félix Montsolís l'havien pensat per un altre: Àlex Casanovas però que no va poder fer-lo perquè Pedro Almodóvar li va donar el paper protagonista de la seva pel·lícula Kika. Així ho ha explicat David Selvas: "Ha sigut la vegada que la meva vida va fer un gir més ràpid. Ho dec tot a Nissaga, gràcies a l'Almodóvar. El meu paper no l'havia de fer jo sinó l'Àlex Casanovas. Quan els va dir que no per anar a fer 'Kika' jo vaig fer el càsting amb l'Emma Vilarasau i em van enviar a vestuari resant perquè tota la roba d'Àlex Casanovas m'anés bé. I així va ser". Unes temporades més tard TV3 va recuperar Casanoves per un altre paper clau de Nissaga, l'Enric, el pintor que enamora alhora tieta i neboda Montsolís: era la parella d'Eulàlia Montsolís però es fica al llit de la seva neboda Laia Montsolís, que feia Olalla Moreno.
Va ser un evident encert de càsting perquè Àlex Casanovas és molt més gran que David Selvas, ara té 60 anys, i no hauria estat creïble com el fill de Mateu Montsolís. En canvi, va brodar l'artista truculent amant de la tieta Eulàlia que pinta l'adolescent Laia despullada i la sedueix. Allò era un culebrot i no aquestes converses de bar amb personatges perfectament intercanviables de Com si fos ahir. Selvas, que torni. I per què ningú no ha fet el rètol Selvas a La selva? Baden.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!