Les protestes contra la sentència del procés han omplert pàgines al món. La premsa internacional mira allà on hi ha aldarulls perquè sap que rere una munió queixant-se al carrer hi acostuma a haver una injustícia: Xile, Hong Kong i també Catalunya. A la premsa holandesa el dibuixant del diari NRC Handelsblad ha fet la seva interpretació: tots els manifestants són dents d'una serra elèctrica que destrueix el tron reial, o de l'emperador o del tirà de torn, com a símbol de la cadira del poder:
Global protests. My weekly cartoon for @nrc: https://t.co/XP7PVsukee pic.twitter.com/FPsw6MAnVQ
— Tjeerd Royaards (@Royaards) 2 de noviembre de 2019
El dibuixant Tjeerd Royaards pinta en el sentit de les agulles del rellotge cinc banderes: la de Xile, l'estelada, la del Líban, la de Hong Kong i la de Síria. Tot entre manifestants que reclamen "Democràcia". L'estelada és l'única que no correspon a un territori sinó a una idea, la de la independència de Catalunya. Tan lluny ha arribat aquest símbol que transcendeix les enciclopèdies geogràfiques. A Hong Kong la onegen i a la premsa internacional la reconeixen.
Protestes globals, diu el ninotaire. Quina diferència de tractament amb els humoristes espanyols ultres que pinten Catalunya assimilada al feixisme, com els ninotaires Gallego y Rey o El Roto competin en un concurs de cafres a El Mundo i El País:
Gallego & Rey. pic.twitter.com/46eS6CTc9C
— JulioRey (@ReyDibujante) 30 de octubre de 2019
La descomposición institucional de la Universidad catalana (bendecida por sus rectores), según El Roto pic.twitter.com/dTS1DuFDqz
— Miguel López-Morell (@mlmorell) 31 de octubre de 2019
Catalunya a qui vol assemblar-se més, a Holanda o a Espanya? En humor polític, és ben clar.