Molts no obliden aquells meravellosos primers dies d'"Operación Triunfo" quan David Bisbal, David Bustamante, Chenoa, Rosa López i companyia es van convertir en autèntiques estrelles. Però, lamentablement, aquells temps daurats aviat es van esvair, i el programa va perdre audiència edició. Fins i tot va ser cancel·lat en l'edició que es va emetre en Telecinco.
Després de més d'una dècada, el programa va tornar amb una nova generació de talents. Els adolescents i joves estaven emocionats amb aquesta nova etapa d'"Operación Triunfo". Els fans van gaudir de la victòria d'Amaia Romero i la seva història d'amor amb Alfred García. Però molts televidents es van desencisar a la final de Famous. Un senyal que "OT" no és garantia d'èxit, ni d'audiències ni de fama per als concursants. Molts joves talents es van unir al programa amb grans expectatives, però només uns quants van aconseguir assolir el cim.
'Operación Triunfo' no és garantia d'èxit
Un dels que més ha triomfat de la generació d'"Operación Triunfo" és David Bisbal, i encara que en menor mesura, no podem deixar d'esmentar David Bustamante. De la resta, encara que molts van tenir el seu moment de brillantor, no ho han tingut gens fàcil. Al marge d'Edurne, Alfred, Aitana o algun més, com el programa per si mateix, van passar de la glòria a l'abandonament dels fans.
Un d'aquests talents que va passar per "Operación Triunfo" és Sergio Rivero. Aquest jove cantant es va alçar com a guanyador de la quarta edició del talent xou musical. Va participar en una edició juntament amb Soraya Arnelas i Edurne, i va aconseguir superar-les a ambdues i convertir-se en el guanyador. Segons ell mateix recordaria anys després, la seva vida va canviar de manera radical.

"Era un adolescent sense gaire experiència en la vida i, de sobte, em vaig veure amb 300.000 euros (d'avançament, no de premi), una carrera discogràfica amb una multinacional i que tothom em coneixia. Va ser un canvi molt brusc que et sobrepassa". Rivero es va il·lusionar amb el seu primer àlbum i pràcticament no sortia de l'estudi, dedicant el seu temps a la música. Va vendre més de 150.000 còpies del seu primer treball, aconseguint un Disc de Platí, i va obtenir un Disc d'Or amb el seu segon àlbum, "Contigo".
De ser disc d'Or a haver de cantar en hotels a les Canàries
Tanmateix, malgrat el seu èxit inicial, Rivero va haver d'enfrontar moments difícils en la seva carrera. El següent disc el va finançar a través de l'ajuda dels seus fans mitjançant una plataforma de finançament col·lectiu. Encara que el disc no va veure la llum fins a 2018, Rivero ja s'havia mudat a la seva Canàries natal, on va crear una productora audiovisual per ajudar altres artistes amb els seus videoclips. Va treballar com a productor gràcies a alguns amics i va passar una temporada com a cantant en un hotel.
En el dia d'avui, Sergio Rivero enfronta dificultats per viure de la seva gran passió, la música. La pandèmia del coronavirus no el va ajudar en absolut. "El mercat està malament, sobre tot el discogràfic", confessava en una entrevista després d'esclatar la pandèmia. Afortunadament, existeixen vies alternatives per compartir la seva música, i els concerts en viu continuen funcionant.
Rivero assegura que el més important és continuar creant música malgrat la negativitat de la indústria. Encara que enfronta obstacles, no pensa a abandonar el seu gran somni.