Fins fa 24 hores no sabíem res sobre Simón Pérez i Silvia Charro. Ara són un dels fenòmens virals del 2017 gràcies a un vídeo explicant els beneficis de les hipoteques de tipus fix. Tots dos apareixen en condicions sospitoses, gesticulant compulsivament i parlant de manera nerviosa i exaltada. La parella d’experts financers ja acumula gairebé dos milions de visites a Youtube.
Davant les bromes i les acusacions que han rebut per aquest vídeo, han volgut defensar la seva conducta a Espejo Público (Antena 3). Una versió plena de contradiccions que ha desesperat Susanna Griso i a gran part dels col·laboradors del programa.
Los protagonistas pretendían que les llamasen "burbujistas y "no colocados". Su objetivo era recomendar las hipotecas de tipo fijo #LaberintoTipoFijo pic.twitter.com/w0mqWKOFPb
— Espejo Público (@EspejoPublico) 15 de diciembre de 2017
Ambos se defienden explicando que era una estrategia de marketing. Pretenden empezar una empresa nueva, y hacer publicidad #LaberintoTipoFijo pic.twitter.com/MxSJeghVOo
— Espejo Público (@EspejoPublico) 15 de diciembre de 2017
Mentre el programa anunciava que els dos economistes havien estat acomiadats de les seves respectives feines, Pérez es justificava dient que estava “sobreactuant” i que només fingia una conducta “agressiva, impulsiva, immoral i materialista” comparant-se amb el Lobo de Wall Street. D’altra banda, Charro assegurava no haver pres cap substància estupefaent. No obstant això, sí reconeixia que va gravar el vídeo després d’un sopar d’empresa... mentre ell deia que el van gravar a les 8 del matí quan encara no s’havia pres el cafè.
Los protagonistas del vídeo viral aseguran en @EspejoPublico que no han tomado nada y explican que querían hacer publicidad fingiendo "una conducta agresiva, inmoral, impulsiva y materialista" #LaberintoTipoFijo https://t.co/0yO3SVt9NT
— antena 3 (@antena3com) 15 de diciembre de 2017
Charro explicava els seus tics nerviosos: “Tinc Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat des de petita i també sóc dislèxica”. A més a més, deia que el vídeo era una “campanya de màrqueting” per una empresa que vol crear. Els arguments, les explicacions i les excuses han tret de polleguera a tothom.
Malgrat que el cap de redacció de Periodista Digital els ha volgut defensar via telefònica, els economistes virals no han aconseguit convèncer a ningú.