Esperadíssim retorn d'El foraster a TV3. Un dels programes de més èxit de la cadena i el que havia jugat més a fons les seves cartes per no quedar fora de la graella. Ja gairebé ningú ho recorda però Rajoy un dia va governar i amb un canvi de criteri d'Hisenda va conduir TV3 a una situació econòmica penosa. Va dur Vicent Sanchis a cancel·lar totes les produccions externes. L'època en què va suprimir-se Tarda oberta o que es veia perillar Polònia. El productor d'El foraster va tenir un enfrontament públic amb Sanchis que li va retreure "Si vostè està aquí defensant el seu programa hauríem de seguir aquesta conversa en privat. Està molt afectat pel seu programa". Sanchis va oferir una llum a totes les productores que volguessin seguir emetent els seus productes a TV3: busquin-se un patrocinador. Dit i fet.
Brutal Media és la productora que ha vist com TV3 ha decidit vendre's una de les icones del programa de Quim Masferrer: la pick-up de color carbassa. El vehicle que portava el foraster per tot Catalunya, dels Pirineus al Delta, ara és un Seat Ibiza. Un anunci descomunal de cotxes que fa que la marca de la Zona Franca tingui la seva postal a cada poble idíl·lic que visiti Masferrer. I potser no calia, la Generalitat de Quim Torra va injectar desenes de milions a TV3 per fer una graella competitiva i seguir pagant les productores. Cap projecte perilla però El foraster ja devia tenir molt avançades les converses per un patrocinador enorme com Seat i ha tirat pel dret. Els espectadors lamenten que tot estigui en venda:
#ElForasterTV3 sense la "ranxera" no és el mateix...
— Raquel (@raqueldv74) 7 de novembre de 2018
@elforasterTV3 no havíeu de canviar la pick up pel seat ibiza, Noo! #ElForasterTV3
— F E R R A N (@Ftoda98) 7 de novembre de 2018
#ElForasterTV3 trobem a faltar la pick-up carbassa !!!
— Gioconda (@AVilarrubias) 7 de novembre de 2018
Celebrem el teu retorn !!!
Em surt el dubte: i la Nissan pickup taronja? Què se n'ha fet? Desvallestada? #elforastertv3
— Txus (@loTxus) 7 de novembre de 2018
Pot ser que la pick up la donéssin/venguéssin a "EL Paisano" de TVE?? Perquè es la mateixa. #ElForasterTV3
— marta casals llunell (@martacasals6) 7 de novembre de 2018
Els espectadors de TV3 no són dels que gaudeixin dels canvis. Molts encara voldrien veure Filiprim en lloc d'Està passant o Tres i l'astròleg en lloc de FAQs. En honor a ells cal dir que el programa de Masferrer va ser absolutament igual que sempre. Però vendre's les joies de la iaia fa lleig sobretot si no n'hi ha necessitat. L'audiència no li va donar l'esquena i va fer un espectacular 22% amb mig milió d'espectadors. Va ser una nit esplèndida per la cadena amb l'APM fent un 18,8% i Toni Soler un 19,5%. TV3 va liderar el dia sense problemes amb un luxós 17,2%.
El foraster: sou molt bon programa. Però la pela és la pela. El seu productor, Raimon Masllorens, ha volgut precisar que el patrocini de Seat és una decisió i gestió unilateral de TV3. Sempre ho podrà discutir en directe al programa de tardes a la cara de Vicent Sanchis.