Malgrat la forta polèmica que ha acompanyat ‘El Hormiguero’ des de l’anunci que Pablo Motos entrevistaria Santiago Abascal a Antena 3, el presentador valencià va rebre ahir a la nit el líder de Vox en el marc d’un seguit de programes pels quals passaran els líders de les principals formacions polítiques espanyoles. Excepte Pedro Sánchez, que es nega a anar-hi. Finalment, després d’una sonada esbroncada al president del govern espanyol per no voler posar un peu a ‘El Hormiguero’, Motos va fer entrar a plató un Abascal rebut amb entusiasme per part d’un públic entregat i amb indignació per part dels espectadors que cridaven al boicot a través de les xarxes socials.
Tot sigui dit, Pablo Motos va estar tens durant tot el programa i es va mostrar molt distant amb el dirigent d’extrema dreta, conscient que una massa crítica l’escrutava al mil·límetre. Però això no va ser impediment perquè Abascal deixés anar el seu discurs ultra sense cap mena de problema. Si fos per ell, les dones no podrien avortar (“el cuerpo es suyo pero lo que llevan dentro no”) i els homosexuals no podrien adoptar un fill (“sólo si no lo quiere nadie”). Sobre Catalunya, el que ja sap tothom: 155 perpetu i supressió de l’autonomia. Això sí, deixant clar que “ni me siento representado por la palabra fascista ni me considero un facha”. I mentre el president de Vox parlava, les xarxes també ho feien. Però amb l’etiqueta #BoicotElHormiguero, que va ser ‘Trending Topic’ des de molt abans que comencés ‘El Hormiguero’.
Santiago Abascal va insistir una vegada i una altra a atacar Albert Rivera amb qui fins fa no gaire tenia una relació d’amistat. “Nos hemos hecho juntos muchas fotos”, explicava per a vergonya del líder de Ciutadans. Però Rivera no és l’únic dirigent taronja que té algun vincle amb el dirigent de Vox. Abascal va tenir bones paraules per a Juan Carlos Girauta, diputat de Ciutadans al Congrés, de qui va dir que el voldria al seu propi partit.
‘El Hormiguero’ amb Santiago Abascal va rebre el boicot massiu de les xarxes, sí. Com també és cert que va fer una audiència extraordinària: un 23,5% de ‘share’ i més de 4 milions d’espectadors a Espanya. A Catalunya, un 14% de quota de pantalla. Van ser més els catalans que van preferir veure l’Abascal de mentida fent el ridícul al ‘Polònia’ (23,3%).