Operación Triunfo (La 1) és oficialment un fenomen de masses. El retorn del popular programa de televisió ha triomfat no només a televisió, on setmana rere setmana incrementa el seu percentatge d’audiència, sinó a les xarxes socials. El canal 24 hores de Youtube cada vegada té més adeptes i Twitter treu fum amb cada detall que passa dins de l’Acadèmia.
Per aquest motiu, la revista satírica El Jueves ha dedicat la portada d’aquesta setmana als concursants del talent show... i a Mariano Rajoy. A la imatge es pot veure com el president del govern espanyol abraça tots els triunfitos mentre els hi agraeix desviar l’atenció d’altres operacions relacionades amb la corrupció del Partit Popular.
¡LA PORTADA! Parecía imposible, pero Operación Triunfo vuelve a ser un fenómeno en toda España. Y su mayor fan es el mismo Rajoy. ¿Adivináis por qué?
— El Jueves (@eljueves) 8 de enero de 2018
El miércoles encontraréis en los kioscos esta maravilla de @JJCuerda & @igor_f_f #OTDirecto8E
Más en: https://t.co/zKPr5Vl8G3 pic.twitter.com/cTfPfgbLmo
Com és habitual en totes les caricatures, el dibuix remarca els trets físics més característics de cada un dels concursants. Un fet que no ha agradat gens als seguidors d’Operación Triunfo que han criticat durament aquesta portada.
Dais vergüenza ajena con esta portada. Innecesario meterse con unos chavales.
— J.S (@J_Sadness) 9 de enero de 2018
La necesidad de mofarse de el aspecto físico de unos chicos de 20 años que no hacen nada malo a nadie...¿dónde está? Qué asco dais,periodistas de pandereta! #OTDirecto9E
— LαrαGrαciαs Cepedα (@bubyeckmann) 9 de enero de 2018
De puta pena. Unos chavales que dan voz a causas sociales y muestran su apoyo, forman parte de colectivos como el LGTB y han criticado al gobierno siendo usados por la revista de la hizkierda(tm) por ser una cortina de humo.
— (@putocalv) 9 de enero de 2018
Y encima son todos niños de 18-20 años, jeje. Guay.
Un dels comentaris més repetits és sobre com es caricaturitza Nerea. La jove catalana, que és la benjamina de l’edició d’enguany i ha estat la darrera expulsada del programa, va explicar dins de l’Acadèmia que durant la seva infància havia patit episodis de bullying per les seves dents.
Jo, soy vuestra fan, pero era necesario ponerle a Nerea los dientes así?
— Iris (: (@iris_costalago) 8 de enero de 2018
Que bien, hacer una caricatura así de Nerea, una chica que ha dicho que sufrió bullying por ello y que aún tiene problemas por ello. Sois unos craks, unos máquinas.
— Yo no doy, a mí me dan (@ManuBravoR) 8 de enero de 2018
colaborando a tope para crear complejos a niñas de 18 años. patéticos
— Julia (@txulss) 8 de enero de 2018
Alguns lectors de la revista han sortit en defensa de la publicació:
¿De verdad te parece insultante el trabajo de estos artistas? No es más que un estilo de dibujo más.
— Galanoman (@DiegoG_H) 9 de enero de 2018
De hecho, esos no son los únicos caricaturizados. Si te interesa saber QUÉ ES una caricatura, ten: https://t.co/xBv5RPfnb5
Dejemos de ofendernos de lo que no es ofensa, por favor pic.twitter.com/HMPmbS6Oab
Desde cuando una CARICATURA es mofarse de alguien?
— Reivax Aitana 53% (@ReivaxLHDP) 9 de enero de 2018
Por hacer una caricatura?? Dios mío el victimismo.
— generalrabogolfo (@majorlongtail) 9 de enero de 2018
Ha anat massa lluny El Jueves amb la portada o els seguidors del reality tenen la pell massa fina?