Bradley Cooper, l'estrella de Hollywood, ha deixat empremta en la indústria del cinema amb una carrera que abasta més de dues dècades, i una versatilitat que l'ha portat a exercir-se com a actor, productor executiu, guionista i director. Recentment, després de concloure la filmació de "Maestro", una pel·lícula que narra la vida de Leonard Bernstein i marca el debut actoral de la seva filla Lea, el protagonista de pel·lícules com 'Resacón en Las Vegas', 'Ha nacido una estrella', o 'Sin Límites' ha revelat aspectes poc convencionals del seu enfocament en els sets de rodatge.
No a les cadires! La mania de Cooper per mantenir l'energia
En una recent entrevista amb 'Variety', el nord-americà va revelar el seu singular enfocament en els rodatges que dirigeix, revelant algunes de les seves manies durant el rodatge de les seves pel·lícules. Cooper va destacar el seu ferm desig de mantenir una atmosfera enèrgica, evitant que el cansament s'apoderi del set. 'Per a mi va ser una transició natural una vegada que em vaig atrevir a escriure i dirigir una pel·lícula. I quan dirigeixo no hi ha cadires. Sempre he odiat les cadires als platós; la teva energia decau quan et sentis en una cadira''', va comentar.
En el cas de 'Maestro', l'ex d'Irina Shayk ha encarat un desafiament significatiu en aquest projecte en assumir tant el rol de director com el d'actor principal, interpretant el mateix Bernstein. Aquesta marca el seu segon treball com a director després del seu reeixit debut en 'Ha nacido una estrella', pel·lícula en la qual va compartir protagonisme amb Lady Gaga. 'Maestro' ha estat molt ben rebut a les sales de cinema i ja compta amb nominacions per als Globus d'Or.
A més de la seva decisió de retirar totes les cadires del set, Bradley Cooper es va endinsar profundament al paper de Leonard Bernstein per a "Maestro", buscant inspiració des de la seva infantesa fins als seus dies de postgrau, submergint-se en diverses experiències per donar vida al personatge de manera autèntica. "M'encantava la conducció des de petit, però em refereixo a jugar que conduïa", va compartir en l'entrevista amb Variety el passat 8 de desembre. "Li vaig demanar a Santa Claus per una batuta quan tenia com vuit anys i conduïa tot el temps, perquè a casa meva sempre s'escoltava música clàssica", va agregar. L'actor també va compartir que mentre era a l'escola de postgrau, va escriure un monòleg sobre un director, enfortint encara més el seu vincle amb aquesta figura. "Sabia que havia passat tant temps en creure que soc un conductor que, si en algun moment tenia l'oportunitat d'interpretar, hi havia anys d'assaig darrere de mi", va explicar.
El profund compromís de Bradley Cooper amb el personatge de Bernstein
A més, el seu compromís va ser més enllà, en dedicar sis anys a investigar a fons el personatge, fins i tot aconseguint enregistraments exclusius de Bernstein en acció, la qual cosa li va permetre capturar l'essència única d'aquest geni musical. Però no es va aturar allà, ja que també va assistir a la Filharmònica de Los Angeles sota la direcció de Gustavo Dudamel, que va interpretar la mateixa peça que Bernstein. Des del primer assaig fins a l'últim, Bradley Cooper es va submergir per complet en aquest compromís, marcant l'inici d'una profunda exploració en l'univers de la direcció orquestral.