Nova demostració d'ètica periodística a 'Espejo Público'. El programa de Susanna Griso acumula (una vegada més) crítiques aferrissades per la forma amb la que tracta problemes sensibles per a la societat. Un comportament bipolar, cínic i mesquí, com el que han fet servir per parlar de la ludopatia i de la invasió mediàtica de les cases d'apostes. Sí, 'una lacra' que arruïna vides i famílies, i que critiquen sense embuts a la taula de tertulians del programa. Ara bé, quan es pronuncien les famoses paraules de "a la vuelta de publicidad", el discurs és un altre: Si no jugues, si no apostes, ets un xitxarel·lo.
Les cadenes d'Atresmedia alegrement fan publicitat de webs d'apostes esportives, jocs d'atzar i similars. De fet, la seva graella reserva les matinades a programes exclusivament dedicats al joc, una font ben sucosa d'ingressos (com els anuncis de contactes a la premsa escrita, per exemple). De dia són incansables lluitadors contra aquestes pràctiques. De nit, però, la moral es relaxa, i ens encoratgen a posar tot al negre. O al vermell. O al verd. És igual. La qüestió és que l'espectador piqui i fer caixa. Ja arreglarà els seus problemes anant a especialistes o fins i tot, fent cas dels consells dels acompanyants de la Susanna. De fet, al mateix 'Espejo' ens donen la solució per si les apostes van malament i ens quedem sense cèntims. Recórrer a serveis de préstec que freguen la usura. Tot en ordre.
La doble moral de los programas de televisión como @EspejoPublico. Primero te hablan de que las apuestas deportivas son una lacra (correcto), y tras terminar, anuncio de Cofidis.
— Roob Van der Toorm 🦇 💯 (@vandertoorm) 30 de septiembre de 2019
La usura parece que no arruina familias.
@EspejoPublico resulta irónico el derroche de palabras para atacar el juego entre anuncios de créditos y de casas de apuestas. pic.twitter.com/LBjfb3WLhf
— Don Pablo (@Pablete989) 30 de septiembre de 2019
@EspejoPublico se quejan de los locales de casas de apuestas, pero en televisión también hay anuncios de casas de apuestas online que anuncian famosos y encima incentivan el que la gente entre regalando un poco de dinero la primera vez que entras para que juegues.
— Choco (@MssNube) 30 de septiembre de 2019
En #EspejoPublico criticando con vehemencia las casas de apuestas y los famosos que las publicitan..como si en su cadena no colocaran publicidad de juego online y sus "estrellas" no los hicieran.
— Joni Bigud (@jimnez_jon) 30 de septiembre de 2019
Hablar de que los futbolistas publiciten y quedarse tan ancho. ¿Qué pasa, que no interesa irmas allá?
— 𝕄𝕚𝕚 𝕍𝕒𝕝𝕖𝕟𝕔𝕚𝕒𝕟𝕠 ||♔|| 🦇💯 ツ (@ASV_Oficial) 30 de septiembre de 2019
Encima la que lo dice trabaja en un ente mediático que publicita las casas de apuestas. Sin ir mas lejos en El Chiringuito, programa sobre fútbol, cada ciertos minutos, anuncio. pic.twitter.com/HixUUxEx7h
"No sólo los futbolistas, también la televisión, los presentadores hacen publicidad engañosa de las casas de apuestas"#EnDirecto pic.twitter.com/OtBE5vljO6
— María (@mariaO312) 30 de septiembre de 2019
@EspejoPublico @antena3com @A3Noticias me hace gracia que digáis de que se cierren las casas de apuestas pero en vuestros anuncios ponéis casas de apuestas y emitís en directo este tipo de programas. De verdad que me parece lamentable vuestra doble vara de medir las cosas https://t.co/B4c9YAvhel
— Jesús Aranda (@JessAra63232119) 30 de septiembre de 2019
L'exhibició és dantesca: Fomentar els mateixos hàbits perillosos que ocupen els debats dels programes de la graella. Ah, sí, i fer-ho sense despentinar-se ni un mil·límetre. "Lo mismo digo una cosa que te digo la otra", la frase que hauria de rebre els visitants del grup audiovisual de Planeta. I així tot el dia. I tota la nit.