Esperanza Aguirre, enfrontada a Joaquín Prat a Cuatro al día. L’expresidenta de la Comunitat de Madrid hi ha connectat en directe aquest dimecres per comentar l’última hora sobre la gestió de la crisi del coronavirus a la capital espanyola. Una petita entrevista que ha acabat amb un agre intercanvi de paraules entre l’exdirigent del PP i el presentador.
I és que Aguirre no ha paït gens bé les preguntes de Prat sobre la situació de la Sanitat a Madrid. Segons les dades del Servei Madrileny de Salut, en els últims deu anys han perdut 1.674 treballadors sanitaris. A Madrid hi governa el PP des del 1995, i l’expresidenta va manar entre el 2003 i el 2012: “Ya le digo yo que no. Hay 3.000 más. Esos son los datos que sacan los de Podemos y son totalmente falsos”, ha intentat defensar-se. El presentador de Cuatro ha insistit, però ella que no i que no. Atacant els altres, a més: “Que no. Son de un podemita enfermero que sale representando a todos los madrileños sin decir que es podemita. Hay que tener mucho cuidado con los datos”.
Però Joaquín Prat no les tenia totes i ha tornat a preguntar, incisiu: “¿También es falso que la Comunidad de Madrid es de las que menos destina de su presupuesto a la Sanidad?”. Aguirra, farta i enfadada: “¡Por supuesto que es falso! ¡Pero bueno! Si destinamos casi el 50% del presupuesto. Si los madrileños votan al PP, por algo será (...) Los podemitas inventan. Las encuestas les dan los mismos resultados que tenía en su momento Julio Anguita, que en paz descanse”.