En més d'una ocasió, María José Campanario i Jesulín de Ubrique han volgut demostrar que els diners no són prou atractius per exposar la seva relació i família. La seva decisió d'establir una línia i mantenir-se al marge d'aquestes fonts d'ingrés que influeixen tant en les seves vides, ha estat ferma. La tranquil·litat i privacitat estan per sobre de totes les altres coses. Almenys, aquesta era la postura que semblaven tenir fins fa algun temps. El que ens fa preguntar-nos si aquest canvi radical tindrà a veure amb falta de diners.

És cert que María José Campanario i el seu marit porten algun temps actius en xarxes. Fins als moments han volgut postejar imatges d'ells mateixos, recordar moments dels seus més de 20 anys junts i del seu dia a dia. A més de ser portaveu de la seva família. Així és com han anat construint les seves xarxes, inclusivament, donant detalls dels esdeveniments als quals assisteixen. Pràcticament, influencers.

Tanmateix, hi ha qui assegura que aquesta distensió en les seves regles autoimposades té a veure amb el que signifiquen les xarxes com a font d'ingressos. "Crec que el canvi és per notorietat i per diners. Un sense l'altre no dona el resultat final que és aconseguir diners", va comentar el paparazzi Tino Torrubiano en Espejo Público. Feia l'acotació que les xarxes són l'actualitat i que ells, casualment, no tenen una feina en actiu que se'ls conegui. Han sabut jugar amb l'expectació que podria crear-se pels seus perfils personals. En el cas de María José, va començar amb 50 000 seguidors i actualment va per 67 000 a Instagram. Això, evidentment, és una possibilitat econòmica.

María José Campanario monetitzarà amb les seves xarxes

Es diu que la família Janeiro té empreses i propietats, encara que des de fa alguns anys no es reporten ingressos i activitat econòmica. El que ha posat en dubte les veritables intencions. Gema López també es referia a aquest tema: "els Jesulines reapareixen quan no en parlàvem. La mateixa María José, assessorada pels advocats, ha decidit no fer exclusives. Es va demanar protecció a la seva filla i ara de sobte una exposició que no s'entén".

A això cal sumar-lo la participació sobtada de Jesulín en alguns programes com El Desafío, Masterchef i Emparejados. Un canvi d'actitud intrigant, semblen estar en plena promoció. El primer en obrir-se al ciberespai va ser ell, que es va crear un perfil a Instagram fa més temps. Després li va seguir Campanario, qui ha estat descobrint aspectes de la seva vida en parella.

No es pot negar que Instagram ofereix un mercat immens i molt divers. És una xarxa que acumula més de 2000 milions d'usuaris actius. Ara bé, per monetitzar fa falta tenir poc més de 5000 seguidors. Això sí, les quantitats pagades a cada influencer varien. Tot depèn de l'audiència i el contingut que es publiqui. El contingut ha de ser rellevant i mentre més atenció rebi un perfil i les seves publicacions, més ingressos es perceben. Qualsevol creuria que el patrimoni de Jesulín de Ubrique i María José Campanario és abundant. Tanmateix, res no és etern.