Els lectors d'EN Blau, els espectadors de TV3, els presentadors i els col·laboradors estan units per una mateixa xacra: les empreses de telefonia, energètiques i altres multinacionals que tenen un defectuós i irrespectuós sistema d'atenció al client. No atenen per telèfon en persona sinó amb una màquina automàtica. El drama s'accentua quan la màquina no entén el català o quan desvien a un operador després de reclamar ser atès en català. Li acaba de succeir a una de les millors col·laboradores del programa Tot es mou d'Helena García Melero, l'Estel Solé. Penja un tuit molt aclaridor del drama telefònic i del poc respecte a la llengua catalana d'aquestes multinacionals:
Estel Solé accepta que la màquina automàtica la reenviï a un teleoperador que, en teoria, parla en català però de cop i volta qui li contesta és Roberto desde Salamanca. I li deixa caure una frase en perfecte castellà de Castella i Lleó: "¿Cómo puede ayudarla?" Doncs pot ajudar-la parlant en català. Però el teleoperador Roberto el català ni l'entén ni el parla. Una presa de pèl. La llei ja pot dir missa i afirmar que els ciutadans de Catalunya han de poder ser atesos en català que les empreses s'ho salten a la torera. Estel Solé es limita a explicar-ho sense qualificar-ho. Se li entén tot. Els followers se'n foten, deu ser Roberto d'una altra ciutat, Guadalajara, no la castellana sinó la mexicana:
Els problemes per ser atesos en català no els viu només l'Estel Solé sinó un dels millors pedagogs de l'idioma, el Sr. Virgili. Els seus 70 mil followers el gaudeixen i explica incidents amb la llengua. Calen més defensors de la llengua com aquest catedràtic d'institut de llengua catalana Josep Maria Virgili. Tota una celebritat a twitter. Històrica la trucada que va rebre d'una operadora de telefonia:
Virgili ridiculitzat al videowall de Planta baixa, TV3
Al Planta baixa el van ridiculitzar acusant-lo de "xèrif de la llengua" amb un fotomuntage al videowall disfressat de xèrif de l'oest. Virgili és un divulgador de la llengua i mereixia més que la bírria de videowall El professor Virgili va tenir una conversa tensa amb un comercial telefònic. Sona el mòbil a les 4 de la tarda. Un comercial truca i "exigeix" el client Virgili que li parli en castellà perquè té DNI espanyol. Un dilluns a l'hora de la migdiada. Virgili evita els renecs i ensenya com cal comportar-se: "La conversa ha durat poc. Si ningú se sotmet a l'espanyol les ofertes les faran en català. És culpa dels catalanoparlants que no ho facin". Això és divulgació de la llengua. Aplaudiments a twitter. Més virgilis i estels.