TV3 és la cadena més vista des de fa una pila d'anys i amb el nou mandat de la CCMA renovada encara més. L'equip presidit per Rosa Romà ha engegat un ambiciós procés d'ampliació de continguts més enllà de les 24 hores que té el dia i de les graelles tradicionals amb franges de matí, tarda i nit. L'equip encapçalat per la presidenta de la CCMA va entendre que el futur de la TV i la ràdio és l'streaming, poder veure i escoltar programes en català a qualsevol hora del dia i a qualsevol lloc del món, sense haver de rebre el senyal de TV o de ràdio, que n'hi hagi prou amb tenir internet. D'aquí es van empescar la plataforma 3Cat, unificar tota l'extensíssima producció audiovisual de TV3 i Catalunya Ràdio, ampliar-la, ordenar-la i penjar-la al nou web 3cat. L'èxit ha estat colossal perquè no només TV3 segueix sent líder sinó que el 3Cat s'ha convertit en un Netflix, un HBO, una TV per internet gratuïta i en català. I ara aquest èxit és reconegut en l'àmbit internacional per la prestigiosa revista Forbes.

Segons explica la revista, Romà, que s'acosta a l'equador del seu mandat de sis anys, ja ha complert la seva principal aposta: posar en marxa la plataforma de streaming 3cat que fusiona TV3 i Catalunya Radio i que ja suma més d'un milió d'usuaris registrats i més de vint milions de reproduccions mensuals de contingut exclusivament en català. La defineix com una dona "lleidatana, publicitària de 44 anys, que després dels anys convulsos del procés torna a oferir contingut audiovisual innovador que va més enllà del públic tradicional de TV3 i Catalunya Radio". Forbes destaca l'estratègia de TV3 de continguts específics per a adolescents i nens, un aspecte essencial de futur per la llengua catalana.

Rosa Romà, TV3
Rosa Romà, TV3

El 3cat inclourà continguts en llengua catalana d'altres equipaments com la Fundació La Caixa, el Liceu, el Palau de la Música i els principals museus de Catalunya, amb l'ambició de ser encara més el motor audiovisual de Catalunya. Forbes repassa la trajectòria de Romà, que va desenvolupar la seva carrera al sector privat a les multinacionals publicitàries DDB i Ogilvy a Madrid i Barcelona com a planner estratègica. Al sector públic va gestionar la marca Barcelona entre el 2011 i el 2015 i tota l'atenció a l'usuari del Sistema Català de Salut durant la pandèmia, on va ser una de les artífexs del reeixit sistema de vacunació del Covid-19 tant en la gestió digital de les cites de vacunació com en l'estratègia de construcció dels anomenats vacunòdroms.

Presentació nova temporada TV3 23 24 Rosa romà / Foto: Carlos Baglietto
Presentació temporada 23 24 Rosa Romà / Foto: Carlos Baglietto

Per tot plegat i en un context en què la presència de dones en llocs estratègics és destacada per aquesta revista de negocis, Romà, catalana, de Lleida, 44 anys, és escollida per Forbes. Un reconeixement molt potent de la feina que està fent tota la direcció de 3Cat per transformar l'organització i adaptar-se als nous hàbits de consum.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!

.