No cap dubte que al món de l'espectacle l'ús de les eines d'edició de fotografies (Photoshop) és summament comú i en gran manera fins a necessària per a algunes campanyes publicitàries, post en xarxes socials o sessions de fotos. Aquesta eina és famosa per ajudar a dissimular aquells "defectes" o imperfeccions dels artistes, per aconseguir així una imatge perfecta davant de la mirada dels qui l'observen.
I és que molts internautes s'han preguntat fins a quin punt són necessaris aquests "retocs"? A causa que en innombrables ocasions s'ha pogut exagerar el seu ús, canviant per complet l'aparença real dels artistes i models als que se li aplica l'esmentada eina.
La polèmica amb les fotos de Lady Gaga
I en aquesta ocasió Stefani Joanne Angelina Germanotta millor coneguda com a Lady Gaga no es va salvar de la crítica generada per les seves fotografies de la campanya de la línia de bosses de la marca de súper luxe Versace, on se li observa amb una imatge molt diferent a l'habitual (sorprenent a tots amb un look molt semblant al de Donatella Versace).
Es va posar en el punt de mira no només per la temàtica i l'estètica de la campanya, sinó també pels evidents canvis físics a la figura de l'artista que es van poder evidenciar gràcies a la plataforma digital "Gaga fresh" quan es van filtrar les fotos de la campanya sense cap tipus d'edició, donant pas així a importants comparacions sobre l'abans i el després de l'edició fotogràfica.
La intèrpret de Born this way ha causat enrenou a twitter amb la publicació de les fotos de la campanya de Versace, i encara que els seus fans estan totalment acostumats als seus constants i extravagants canvis de look, consideren que la seva aparença va ser totalment modificada i no sembla ser ella mateixa.
Es pot esmentar que la germana de Gianni Versace, Donatella, és fidel defensora dels cossos summament prims i és per aquesta raó que l'eina aprimadora de Photoshop es va utilitzar de forma desmesurada en les fotografies de l'artista, desvirtuant en gran manera el seu pes i aparença real a més dels canvis en la tonalitat de la seva pell, l'excés d'il·luminació, el maquillatge i fins al suavitzador de textura que ha estat utilitzat per canviar totalment l'aparença de la Mother Monster.
A les fotos sense editar es poden observar fàcilment uns blaus als seus genolls, unes marcades ulleres i un cabell una mica més opac del qual s'observa a les fotos oficials de la campanya.
Encara que Lady Gaga sempre s'ha mostrat tal com és, no ha fet cap tipus de declaració pública sobre les imatges filtrades, només va recalcar com de perfecta que es veia la seva pell i el lluminós del seu cabell indicant que "no llueix així quan es desperta pel matí".
La cantant va encoratjar els seus joves seguidors a lluitar contra tot allò que els fa sentir que no són bonics i va demanar ferventment un canvi en les editorials i a les portades de les revistes.