La setmana en què es va exhumar el cadàver de Franco i se'l va traslladar del Valle de los Caídos, a La Sexta noche van tenir la genial idea de convidar algú a parlar-ne. A algun familiar d'alguna de les milers de víctimes que van morir per culpa del dictador? No. A Atresmedia van decidir que no n'hi havia prou amb donar veu i vot a Espejo público a personatges grotescos i ridículs com Pilar Gutiérrez, "la mujer más franquista de España", com ella mateixa es presenta, sinó que van donar molts minuts de televisió en prime time al net del caudillo, Francis Franco.
De què serveix entrevistar persones com el nietísimo? Cal haver d'escoltar durant tants i tants minuts algú que parla del seu avi com si fos la iaia entranyable de la Caputxeta Vermella? Doncs això és el que es van haver d'empassar els espectadors de La Sexta aquest dissabte. Frases com que per la família del dictador, havia estat "una profanació" el que van fer amb les restes de la mòmia. O frases més poètiques: "Mi abuelo no estaba allí, mi abuelo está en la historia y en el cielo". Un Franco que, oh, sorpresa!, culpabilitzava el Govern Sánchez de sacsejar els ossos del seu membre més destacat: "¿Qué vende el PSOE si no vende lo que ha hecho con los restos de mi abuelo? Se ha demostrado que la separación de poderes deja mucho que desear porque se ha politizado".
També hem hagut de sentir barbaritats que no feien sinó remoure l'estómac. Per exemple, parlant del aguilucho de la bandera espanyola que encara avui en dia es pot veure en braços d'alguns ultres en manifestacions feixistes: "la bandera con el águila negra no es preconstitucional, sino histórica". O "humillar a los muertos es de cobardes. Sánchez va a pasar a la historia por ser un profanador. No es una victoria para la democracia, sino una victoria pírrica". O encara una altra: "no se puede comparar la Alemania nazi con la época de Franco. La España de mi abuelo no era una dictadura, era una 'dictablanda'". Però una s'enduia la palma: "el franquismo no existe porque Franco no quiso que existiera".
Fins i tot Pablo Iglesias va recriminar-li al presentador, Iñaki López, que s'entrevistés personatges com aquest: "Mucha gente tiene la sensación de que en estos días la familia de Franco ha tenido más voz en los medios que las víctimas del franquismo. Esta noche a la gente le gustaría ver más a una víctima que a un nieto de Franco defendiendo al dictador".
Resposta del presentador?: "Entrevistar no es blanquear". No pensen el mateix els espectadors:
Se siente bien la sexta siendo la voz dec los fascistas
— ALTHOUGH (@although_cibe) October 27, 2019
Blanqueando, diria yo, VERGÜENZA!!
— JOAN. BCN, 09/05 (@ToniJimenezSol2) October 27, 2019
Que asco dais
— ManuVega (@Martayanavega) October 27, 2019
Llevar a este tipo a los platos de tv me parece vergonzoso
— Har (@HAR050965) October 27, 2019
No se si me da más vergüenza este tío o vosotros entrevistándolo..
— Hummingbird (@FruityAndLeafy) October 27, 2019
Me parece horrible lo que están haciendo los medios dándole voz a estos discursos, de esta gente que defiende lo indefendible. En vez de darle voz a las víctimas se les da a los verdugos. Ese ha sido el triunfo del franquismo.
— Elisapetite (@Elisapetite1) October 27, 2019
hacía falta darle voz a un franquista que encima a la mínima que puede os escupe a la cara? por un lado vais diciendo que no hay que hacerle eco a los franquistas y luego me salis con una entrevista a uno de ellos. Ya puestos cantar el cara el sol antes de la entrevista
— silvia pacheco (@sylviapacheco80) October 27, 2019
La sexta cada vez más repugnante.
— Isabel Peláez (@bebel_pm) October 27, 2019
Lavando la imagen al franquismo, habéis tocado fondo. La Sexta apesta.
— TheBestWriterEver❤️💛💜 (@edgarpoe91) October 27, 2019