Telecinco, Antena 3 i La Sexta porten un agost de traca. Dia sí, dia també, hem vist al plató estiuenc d'El programa del verano, Ya es mediodía i Espejo público diferents "demòcrates" representants del feixisme més ranci i intolerable defensant les virtuts d'un dictador assassí com Franco amb total impunitat. És com si a l'escaleta d'aquests programes hi hagués marcat en vermell un espai dedicat a franquistes durant bona part dels minuts d'emissió. La més habitual? Pilar Gutiérrez, autoconsiderada "la mujer más franquista de España", una dona que amb aquest sobrenom autoimposat no cal afegir res més. Potser convé recordar algun dels seus hits: "Los homosexuales antes no se podían casar entre ellos ni hacer alarde de su homosexualidad. Tampoco podían obligar a los niños a ser homosexuales como hacen ahora..." o "Franco no era un dictador, falso. Un dictador es Pedro Sánchez".
Pilar Gutiérrez niega la mayor: "Franco no fue un dictador, sólo lo fue en los primeros años" #YaEsMediodía47 > https://t.co/g83B9MmWcK pic.twitter.com/11TCUhOQDf
— Ya es mediodía (@yaesmediodiatv) August 21, 2018
L'altra guest star convidada regularment als platós de Mediaset i Atresmedia és Jaime Alonso, portaveu de la Fundación Francisco Franco, un home que s'indigna amb l'exhumació del cadàver del seu "estimat" Caudillo del Valle de los Caídos que a El programa del verano ha dit que presentaran recurs al procés d'exhumació perquè "quieren volar el Valle y con ello la Historia de España para después proclamar una república bolivariana, como la que se ha proclamado en Cataluña".
A Antena 3 no es queden enrere i també hem hagut de veure -i sentir- declaracions com les de Francisco Marhuenda, minimitzant la figura de Franco, que per a ell només va ser un "militar católico que organizó un régimen totalitario y ya está". Entre tanta pluralitat argumental, a Al rojo vivo de La Sexta van convidar aquest dilluns el diputat d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, a dir-hi la seva sobre què fer-ne de les despulles del dictador i el Valle de los Caídos. El polític assistia amb un posat irònic i deixava anar alguna de les seves perles:
.@gabrielrufian: "No solo hay que sacar el franquismo de los mausoleos, también del Congreso" #YaEsMediodía51 https://t.co/GNDPpTNiV8 pic.twitter.com/YU5xizUJFO
— Ya es mediodía (@yaesmediodiatv) 27 de agosto de 2018
Fer zapping per les diferents teles, i veure Rufián vestint una samarreta d'Alicia en el país de las maravillas fa que el polític semblés el personatge del conte, però canviant "el país de les meravelles" per un país en blanc i negre envoltat de feixistes. El diputat considera que "no solo hay que sacar el franquismo de los mausoleos, también del Congreso", afegint que es referia a segons quins polítics del PP, Ciutadans o Vox. Però especialment àcid i contundent va ser quan la presentadora María Llapart li va preguntar: "Dice Aitor Esteban, del PNV, que destruiría el Valle de los Caídos. ¿Qué haría usted?". La resposta de Rufián no va decebre: "Lo dinamitaría o lo cedería a PP y Ciudadanos para su sede". "Perdona, ¿puede repetir?", li demana la presentadora. Pots veure el moment clicant a la foto:
Però en tot conte, també al de l'Alícia de Lewis Carroll, falta el personatge irat i malèvol. I qui ha encarnat el paper de la Reina de Corazones?... Hermann Tertsch. El periodista del diari ABC ha respost a Rufián, de qui ha dit que probablement també vulgui fer volar pels aires la Zarzuela, el Congrés dels Diputats o les esglésies:
Rufián dice en la Sexta que quiere volar el Valle de los Caídos. Ya lo sabemos. Y sospechamos que también la Zarzuela y el Congreso de los Diputados. Y las iglesias, con la gente dentro, como ya hicieron. Y a millones de españoles que discrepan con sus dos millones de lazos.
— Hermann Tertsch (@hermanntertsch) 27 de agosto de 2018
Cuando alguien de un partido como ERC, conocido por su vesania criminal en los años treinta, anuncia por televisión que quiere volar una basílica de la iglesia católica de la que eran miles de sacerdotes y feligreses asesinados por ERC, hay que preocuparse.
— Hermann Tertsch (@hermanntertsch) 28 de agosto de 2018
No todo vale de broma.
Uns comentaris retuitejats pel propi Rufián en el seu compte de Twitter. El polític d'ERC ha respost amb un explícit silenci. Però la xarxa sí que ha respost Tertsch:
¿Para ti es lo mismo el Congreso de los Diputados que el Valle de los Caídos?
— NendSudes (@vlopezgirones) 28 de agosto de 2018
Perdona, guapo. Sólo ha dicho hacer volar por los aires el Valle de los Caídos. Los que quieren hacer volar otras cosas, y así lo han afirmado abiertamente, como Barcelona y el Parlament son tus amiguitos. Ya sabemos de qué lado está el odio: del vuestro.
— Joana Martín (@Joanamartinm) 28 de agosto de 2018
Y bombardear Gernika, violar a mujeres demócratas, asesinar a maestros, poetas, científicos, médicos, escritores y a todo aquel que tuviera un ápice de cultura. ¡Ah! No, eso lo hicieron los suyos, los fascistas, nazis y católicos que tenían las ideas que usted defiende.
— Juan Manuel Fernande (@juanmaporfa61) 28 de agosto de 2018
En cambio, los tuyos fusilaban con amor y sembraron las cunetas de románticas fosas.
— david garriga (@dgarriga26) 28 de agosto de 2018
Yo quiero eso que se toma el Hermann ese..... Leyéndolo a él creo que ha de ser lo más.
— Sottovoce (@Sottovoce15) 28 de agosto de 2018
A veure si apareix d'una vegada el conill blanc amb el rellotge que marqui l'hora que es deixi de donar veu a franquistes a les televisions estatals.