La vida de Georgina Rodríguez sembla estar plena de glamur, luxe i èxit. Amb la recent tercera temporada de la sev docu-reality a Netflix, 'Soy Georgina', la de Jaca ha tornat a ser el centre d'atenció. Tanmateix, darrere de la seva impecable façana, hi ha una història menys brillant que ha estat acuradament ocultada: el tancament silenciós de la seva marca de roba OM by G, un projecte que va fracassar estrepitosament i que l'influencera sembla entossudida a esborrar de la memòria col·lectiva.
El passat 18 de setembre de 2024, la tercera temporada de 'Soy Georgina' es va estrenar a Netflix amb gran expectació. El seu primer dia, ja es posicionava com un dels continguts més vistos a Espanya i Portugal, aconseguint captar l'atenció del públic i sumant milions de visualitzacions. Però, malgrat els bons nombres inicials, la crítica no ha estat tan benèvola. Molts consideren que el reality, més que una finestra a la vida de Georgina, és un catàleg de luxes i superficialitat.
Jorge Javier Vázquez, conegut presentador i columnista, no va dubtar a assenyalar el que per a ell és una "obscenitat" de malbaratament i ostentació, descrivint la sèrie com "un catàleg. Car. Ordinari, vulgar i fins i tot obscè" i criticant la falta d'autocrítica de Rodríguez. Per a ell, 'Soy Georgina' és més una plataforma per vendre la seva imatge que un veritable reality. I és precisament aquesta imatge la que Georgina sembla voler protegir tant sí com no, fins i tot tapant els seus fracassos més evidents.
OM by G: la marca que mai no va enlairar
Pocs recorden ja la marca OM by G, llançada per Georgina Rodríguez el 2021, en ple auge de la pandèmia per Covid-19. La col·lecció de roba, que constava de només dues peces de xandall, prometia revolucionar l'estil comfy. Els preus, gens accessibles per al públic comú, eren de 108,95 euros per cada article. Tanmateix, el que va començar com una promesa d'èxit es va anar desinflant ràpidament.
Malgrat que les peces en estoc es van vendre en un temps relativament curt, fonts properes asseguren que els preus es van rebaixar considerablement abans que la marca desaparegués per complet. Segons revelacions exclusives, el xandall d'OM by G "era mediocre en termes de disseny", i el seu llançament semblava estar condemnat des del principi. Com una figura tan associada al luxe i l'exclusivitat va poder llançar un producte tan banal i sense visió de continuïtat? El més sorprenent és com la parella de Cristiano Ronaldo ha fet tot el possible per ocultar el fracàs. Les xarxes socials de la marca van desaparèixer, igual com la pàgina web. A més, en el reality, no hi ha cap menció a OM by G, com si mai hagués existit.
L'èxit de 'Soy Georgina', una cortina de fum?
L'arribada de 'Soy Georgina' a Netflix sembla haver estat l'excusa perfecta per sepultar definitivament aquesta ensopegada empresarial. L'equip de Georgina Rodríguez ha decidit enfocar-se en construir una imatge d'èxit infrangible, una cosa que ha resultat efectiva a ulls dels seus seguidors, però que amaga la realitat que fins i tot les figures més destacades no són immunes als fracassos.