La nit i el dia. Cristina Fallarás i Hermann Tertsch. La primera, periodista. El segon diu que també. En aquesta ocasió, la disputa entre tots dos té l’origen en un programa a Telemadrid.
Al centre de la polèmica, la presència de l’exèrcit al Saló de l’Ensenyament de Barcelona. Com que a la capital és un tema que els toca de prop, la televisió pública de Madrid va decidir fer-ne un debat. Cristina Fallarás que tenia al davant Alfonso Merlos , periodista de Trece Televisión (una de les emissores de la Conferència Episcopal), no es va tallar ni un pèl.
Fallarás va començar molt forta: “Recuerdo cuando se intentó vender a las Fuerzas Armadas como un núcleo de gente humanitària, que realmente iba a paliar los efectos de su propia acción porque eran efectos de la guerra”. Parla d’Iraq. Continua. “El Ejército no sirve para salvar vidas, existe para matar. El Ejército maneja armas y está creado para la guerra. Sería una bobada pensar que está creado para la investigación, porque la investigación la lleva a cabo la universidad”.
De seguida, la xarxa ultra va esclatar en còlera. Des del portal d’extrema dreta ‘Periodista Digital’, la tenen per una “fanàtica”.
Aquí tenéis a una fanática cobrando de todos nosotros en Telemadrid soltando que el "Ejército no sirve para salvar vidas sino solo para matar". Que tomen nota en la @UMEgob pic.twitter.com/k1edfXRaZL
— Luis Balcarce (@lbalcarce) 20 de noviembre de 2018
Arribat aquest punt, Tertsch va veure una oportunitat perfecta per fer-se sentir. “Mamarracha”, “debilidad mental” i “charlatanería lerda” són algunes de les seves paraules d’amor cap a la periodista.
Lo peor de ese video no es la mamarracha de la Fallaras con su debilidad mental permanente soltando ese puré de charlatanería lerda. Ella no sabe nada de nada. Lo peor es que hay gente alrededor que participa en un espectáculo mamarracho en sí. https://t.co/OjIpY1CkHx
— Hermann Tertsch (@hermanntertsch) 20 de noviembre de 2018
Però Cristina Fallaràs és molta Fallaràs, i davant dels ultres mai s’arruga.
Nunca he entendido los insultos brutales que me defica @hermanntertsch
— Cristina Fallarás (@LaFallaras) 21 de noviembre de 2018
Yo no insulto a un colega de profesión por su trabajo. Él sabrá qué pretende.
Sí me parecen muy preocupante cómo me insultan desde ciertos medios y ciertos periodistas.
Difunden odio y lo pago yo.
Cada día. https://t.co/oNYbEuV2dg
Fa poc la teníem a TV3 discutint acaloradament amb Jordi Cañas, i amb motiu del 20-N, a Brussel·les parlant de la relació entre el franquisme i la monarquia espanyola. Llarga vida a la Fallarás!